Współczesna szkoła i edukacja, a także zmieniający się rynek pracy, stawiają szereg wyzwań zarówno przed uczniami, jak również nauczycielami, rodzicami i pracodawcami. Umiejętność sprostania dynamicznym zmianom i kryzysom dotykające młodych ludzi wymaga elastyczności, szybkiej adaptacji do nowych warunków i otwartości na potrzeby ucznia.
Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, przygotowaliśmy we współpracy z Akademią WSB i Stowarzyszeniem Pomocy Szkole „Małopolska”, cykl spotkań skierowanych do nauczycieli, dyrektorów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, rodziców, pracodawców oraz innych zainteresowanych tematem.
Podczas kilku spotkań poruszymy istotne tematy, które mają bezpośrednie przełożenie na przyszłość młodych ludzi. Kryzysy psychiczne, wielokulturowość, specjalne potrzeby edukacyjne, sztuczna inteligencja to zagadnienia, z którymi zarówno szkoła jak również pracodawcy mierzą się lub będą musieli się zmierzyć w najbliższym czasie.
W ramach cyklu zaplanowano 4 spotkania w okresie od listopada 2024 r. do czerwca 2025 r.
Spotkania, prowadzone w formule hybrydowej, będą mieć charakter podwieczorków, w czasie których uczestnicy wysłuchają dyskusji eksperckich i będą mogli wymieniać się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami.
Prelegentami będą eksperci w danej dziedzinie, dyrektorzy szkół, nauczyciele.
Drugie spotkanie z cyklu już 19 lutego 2025 r.
Patronaty
Partnerzy
Mateusz Matusik
mail: mateusz.matusik@marr.pl
tel.: 785 059 103
SPOTKANIE 2: AI dla nauczycieli
TERMIN: 19.02.2025 r.
CZAS: 16:30-18:00
MIEJSCE: stacjonarnie w Krakowie: siedziba Stowarzyszenia Pomocy Szkole „Małopolska” (studio eksperckie) oraz online (uczestnicy).
ODBIORCY: nauczyciele, dyrektorzy szkół podstawowych i ponadpodstawowych, rodzice, pracodawcy oraz inni zainteresowani tematem.
W ramach spotkania zostaną omówione m.in. takie tematy jak:
- personalizacja nauczania – uwzględnienie indywidualnych potrzeb i stylu uczenia się każdego ucznia
- wsparcie dla nauczycieli – automatyzacja niektórych zadań
- wspieranie edukacji online – AI może pomóc w prowadzeniu edukacji online
- rozwijanie umiejętności przyszłości – m.in programowanie i analiza danych
- zastąpienie nauczycieli przez AI (?)
- uzależnienie od technologii – uzależnienia od technologii i osłabienia zdolności uczniów do myślenia krytycznego
- niesamodzielna praca – coraz więcej prac pisemnych przygotowywanych jest przy wsparciu AI
GOŚCIE:
Grzegorz Mroczek - moderator spotkania
Dyrektor szkoły, nauczyciel, polonista, historyk, doradca zawodowy. Od 2010 roku związany z krakowskimi szkołami. Z zamiłowania podróżnik, entuzjasta literatury faktu oraz dobrego filmu. W pracy zawodowej stawiający na naturalność, rozmowę i otwartość, która sprzyja rozwojowi wyobraźni. Poszukujący najbardziej efektywnych narzędzi i metod pracy z dzieckiem. Autor artykułów o współczesnej dydaktyce historii oraz twórca kanału na platformie Youtube Polonista w sieci.
Tomasz Siemek
Doktor, wykładowca akademicki, pasjonat nowoczesnych narzędzi i programów nauczania. Studia doktoranckie ukończył na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Absolwent Said Business School of Oxford. Całe życie związany z edukacją i kształceniem osób. Założyciel ABC Data Centrum Edukacyjne działające obecnie jako Cloudteam. Jeden z ojców narzędzia jakim jest Cloudla.bs, CloudMentor, CloudExam. Uzależniony od sportu i zdobywania nowych kompetencji w służbie komunikacji międzyludzkiej. Licencjonowany mediator i twórca pierwszych wytycznych dotyczących metodyki szkoleniowej dla takich firm jak Microsoft i Novell. Od 2018 roku osoba działająca z ramienia Amazon Web Services na polu popularyzacji technologii chmurowych.
Kamil Mielnik
Doktor, doświadczony trener, andragog i specjalista w dziedzinie sztucznej inteligencji z ponad 11-letnim doświadczeniem w sektorze edukacji oraz biznesu. Jego kariera zawodowa obejmuje stanowiska takie jak kierownik studium języków obcych, projektant platform e-learningowych oraz Blended Learning Coordinator. W każdej z tych ról skutecznie wdrażał nowoczesne metody nauczania, integrując tradycyjne techniki dydaktyczne z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Jako specjalista w dziedzinie sztucznej inteligencji prowadzi szkolenia z obsługi nowoczesnych narzędzi AI, takich jak GPT oraz HeyGen AI, dostosowując je do potrzeb zarówno edukatorów, jak i profesjonalistów biznesowych.
Sławomir Kumka
Doświadczony profesjonalista o ponad 25-letnim doświadczeniu w branży informatycznej. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie na kierunku informatyka. Posiada tytuł Master of Business Administration (Executive MBA) zdobyty na Uniwersytecie Warwick w Birmingham (Wielka Brytania). Od 2010 r. pracuje w IBM, gdzie jest Dyrektorem Laboratorium Oprogramowania IBM w Krakowie oraz Globalnym Dyrektorem Generalnym ds. rozwoju oprogramowania jednego z flagowych produktów tej firmy. Jego pasją jest budowanie zespołów i dostarczanie rozwiązań, które usprawniają życie i pracę ludzi, a także edukacja – szczególnie wśród młodzieży
SPOTKANIE 1: Kryzysy psychiczne dzieci i młodzieży, ich przyczyny i konsekwencje
TERMIN: 20.11.2024 r.
CZAS: 16:30-18:00
MIEJSCE: stacjonarnie w Krakowie: siedziba Stowarzyszenia Pomocy Szkole „Małopolska” (studio eksperckie) oraz online (uczestnicy).
ODBIORCY: nauczyciele, dyrektorzy szkół podstawowych i ponadpodstawowych, rodzice, pracodawcy oraz inni zainteresowani tematem.
W ramach spotkania zostaną omówione m.in. takie tematy jak:
- charakterystyka kryzysów ze względu na przyczynę: kryzys rozwojowy, kryzys egzystencjalny, kryzysy środowiskowe, kryzysy sytuacyjne (w tym traumatyczne);
- objawy kryzysu psychologicznego: kryzysowe myślenie, kryzysowe emocje, kryzysowe zachowania, objawy somatyczne;
- konsekwencje kryzysu psychicznego;
- zapobieganie i reagowanie na kryzys psychiczny dzieci i młodzieży.
GOŚCIE:
Grzegorz Mroczek - moderator spotkania
Dyrektor szkoły, nauczyciel, polonista, historyk, doradca zawodowy. Od 2010 roku związany z krakowskimi szkołami. Z zamiłowania podróżnik, entuzjasta literatury faktu oraz dobrego filmu. W pracy zawodowej stawiający na naturalność, rozmowę i otwartość, która sprzyja rozwojowi wyobraźni. Poszukujący najbardziej efektywnych narzędzi i metod pracy z dzieckiem. Autor artykułów o współczesnej dydaktyce historii oraz twórca kanału na platformie Youtube Polonista w sieci.
Marta Ir
Nauczyciel dyplomowany, wykładowca Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, terapeuta, pedagog specjalny, specjalistka w zakresie pracy z dziećmi z autyzmem, trenerka TUS, dyrektor Niepublicznej Szkoły Podstawowej i Przedszkola „Wesołe Słoneczka” z oddziałami integracyjnymi w Katowicach, Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Promyczek w Kaletach, członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego oddział w Dąbrowie Górniczej, autorka wielu publikacji, prelegentka na konferencjach krajowych i zagranicznych.
Dorota Petlic
Uznana w świecie sportowym manager, dyrektor i nauczycielka prestiżowego Zespołu Szkół Ogólnokształcących Sportowych nr 2 w Krakowie. Założycielka i członek Kapituły Fundacji im. Kazimierza Bartla, wspierającej rozwój nauk ścisłych. Prezes Zarządu Stowarzyszenia Pomocy Szkole ,,Małopolska”. Zaangażowana w pozyskiwanie funduszy na rozwój szkolnictwa, w tym dzieci uzdolnionych sportowo. Cechuje ją determinacja, konsekwencja i upór w dążeniu do celu. Pracuje zgodnie z maksymą semper in altum.
Ewelina Żak
Dyrektorka Specjalistycznego Centrum Psychoterapii i Rozwoju Osobistego, Prezeska Stowarzyszenia Na Rzecz Zdrowia Psychicznego w Olkuszu. Psycholog, certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, w trakcie specjalizacji z psychoseksuologii. Prelegentka licznych szkoleń i konferencji, psychoedukatorka.
Violetta Bytomska
Absolwentka resocjalizacji, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny. W swojej pracy wykorzystuje biblioterapię, arteterapię, trening uważności i techniki relaksacyjne. Pracuje z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu, dziećmi i młodzieżą z problemami emocjonalnymi, z niedostosowaniem społecznym. Długoletni pracownik Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpitala Psychiatrycznego w Toszku, na oddziale sądowym dla dzieci i młodzieży.