Urlop w Turcji? A dlaczego nie biznes?

„Doing Business in Türkiye” – czyli robienie interesów w Turcji. To temat konferencji, która odbędzie się 20 listopada 2025 r. (czwartek) o godz. 11:00 w siedzibie Krakowskiego Parku Technologicznego (ul. Podole 60, Kraków). Jest ono skierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z Małopolski, zainteresowanych ekspansją na obiecujący i chłonny rynek turecki.

Od stuleci wiadomo, że Turcy to naród niezwykle handlowo operatywny i kreatywny. To ich kupcy i ich towary podbijały świat. Okazuje się jednak, że tę energię można skierować w drugą stronę i zacząć Turkom sprzedawać, zamiast od nich kupować. Udaje się to coraz większej grupie małopolskich przedsiębiorców.

Jak informuje Agnieszka Pala, manager Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A i Business in Małopolska, polski biznes eksportuje do Turcji głównie maszyny i urządzenia mechaniczne oraz elektryczne, części zamienne, maszyny przemysłowe, urządzenia chłodnicze, a także pojazdy  wraz z częściami do nich.

Turcy chętnie też kupują nasze artykuły chemiczne, w tym produkty farmaceutyczne oraz nawozy. Poza tym wyroby metalowe, stalowe, żeliwne, sztuczne tworzywa i spożywcze artykuły takie jak zboża, mięso, produkty mleczne. Doceniają też polskie słodycze, co jest o tyle godne uwagi, że Turcja od wieków uważana za raj dla łasuchów, ma w tym względzie bardzo wysokie standardy.

Podczas spotkania przedstawione zostaną aktualne trendy w tureckiej gospodarce, aspekty prawno-podatkowe i logistyczne oraz formy finansowego wsparcia dla firm planujących eksport i inwestycje zagraniczne w Turcji.

Patronat honorowy nad konferencją objął Łukasz Smółka, marszałek województwa małopolskiego, a MARR S.A. jest partnerem przedsięwzięcia. 

Udział bezpłatny, jednak obowiązuje wcześniejsza rejestracja.

#FunduszeEuropejskie
#FunduszeUE  

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.