“GovTech InnoLab” to projekt, który w swoich założeniach miał pomóc samorządom w rozwiązywaniu konkretnych problemów, a także przyczynić się do podniesienia kompetencji pracowników samorządowych. Działania projektowe pozwoliły jego uczestnikom na przejście procesu poszukiwania i wdrażania innowacji do usług publicznych.
W trakcie prowadzonych aktywności przyjęto i oceniono 60 wniosków opisujących wyzwania samorządów, które mogłyby zostać zaspokojone innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi. 48 samorządów uczestniczących w projekcie otrzymało wsparcie szkoleniowe i doradcze. Opracowano też 48 diagnoz problemów. Był to efekt wspólnej pracy zespołów samorządowych, ekspertów MARR SA, jak i zewnętrznych specjalistów z branży innowacji, IT oraz z zakresu PZP.
Do wstępnych konsultacji rynkowych rekomendowano 24 samorządy – na tym etapie samorządy, jako potencjalni zamawiający innowacyjne rozwiązania z rynku mieli możliwość zweryfikowania swoich potrzeb i oczekiwanych funkcjonalności z ofertą innowatorów, którzy są dostawcami tego typu wdrożeń. Po zakończeniu etapu konsultacji, 3 samorządy zdecydowały się na ogłoszenie konkursów.
Wszystkim zaangażowanym w działania projektowe oraz jego uczestnikom bardzo dziękujemy za współpracę.