Po raz 17. opublikowany został największy w Polsce przegląd CSR – Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Podsumowuje on rozwój CSR w 2018 roku, a jego główną część stanowią zgłoszone przez firmy dobre praktyki. W ubiegłorocznej edycji po raz pierwszy liczba działań firm przekroczyła 1000, a w tym roku liczba ta sięgnęła ponad 1500. Wśród dobrych praktyk znalazły się również działania realizowane przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego
- Strategia Odpowiedzialnego Biznesu Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. na lata 2018-2023
- Operowanie funduszami pożyczkowymi na efektywność energetyczną, rewitalizację
- Konkurs IdeaMARR
- Małopolska Science Fund Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych
- Projekty Lider CSR – Zarządzanie Wiekiem
- Projekty DCB – Dobry Czas na Biznes
- MARR S.A. – fundatorem nowej kurtyny w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
- Działalność w formie sponsoringu lub darowizny
- Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
- Studia podyplomowe Lider CSR – społeczna odpowiedzialność biznesu w strategii firmy
- Kodeks Etyki Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
– Obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu. Powyższy trend bardzo nas cieszy. Rezultat ten to składowa wielu czynników. Pojawiają się inicjatywy i regulacje prawne na poziomie międzynarodowym i krajowym skłaniające firmy do większej aktywności na polu CSR. Jedną z nich są Cele Zrównoważonego Biznesu – włączanie się biznesu będzie przyspieszać proces ich osiągnięcia. CSR zawdzięcza rozwój także stawianym przez partnerów biznesowych wymogom dostarczania informacji również z działalności niefinansowej spółki, potwierdzających mniejsze ryzyko reputacyjne i finansowe związane z danym podmiotem. CSR staje się niezastąpionym narzędziem w coraz silniejszej rywalizacji o przyciągnięcie i utrzymanie pracowników – co pokazuje wzrost liczby praktyk w obszarze dotyczącym miejsca pracy o ponad 30%. To główne czynniki, ale z pewnością niejedyne, bo warto pamiętać o zwiększającej się świadomości konsumentów, kluczowych inicjatywach jak np. COP24 czy aktywności ogólnopolskiej i regionalnej organizacji pozarządowych na tym polu – podsumowuje tegoroczny wynik Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.