2024
Zmiana w składzie Zarządu - 23.09.2024 r.
W dniu 16 września 2024 roku Rada Nadzorcza Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. powołała od dnia 23 września 2024 roku Pana Marcina Kozika do pełnienia funkcji Prezesa Zarządu Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
Zmiana w składzie Rady Nadzorczej - 27.08.2024 r.
Na podstawie uchwały Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia z dnia 23 sierpnia 2024 roku Pan Mariusz Andrzejewski został powołany do pełnienia funkcji Członka Rady Nadzorczej Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
Zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia - 02.08.2024 r.
Zarząd Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. z siedzibą w Krakowie przy ul. Kordylewskiego 11, działając na podstawie art. 399 § 1 w związku z art. 398, art. 400 § 3 i art. 402 § 3 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 18 z późn. zm.) oraz § 14 ust. 2, 3 i 5 Statutu Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., na wniosek Zarządu Województwa Małopolskiego zwołuje Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., które odbędzie się w dniu 23 sierpnia 2024 r. o godzinie 12:00 w siedzibie Zarządu Spółki, tj. w budynku przy ul. Kordylewskiego 11 w Krakowie, sala konferencyjna nr 219 (II p.), z następującym porządkiem obrad:
- Otwarcie Zgromadzenia.
- Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia tajności głosowania w sprawie wyboru komisji skrutacyjnej.
- Wybór komisji skrutacyjnej.
- Wybór Przewodniczącego Zgromadzenia.
- Stwierdzenie prawidłowości zwołania Zgromadzenia oraz jego zdolności do podejmowania uchwał.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Podjęcie uchwały w sprawie powołania członka Rady Nadzorczej Spółki.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie Zgromadzenia.
Do zawiadomienia załączamy projekty uchwał Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia w sprawach objętych proponowanym porządkiem obrad.
Akcjonariusz może uczestniczyć w Walnym Zgromadzeniu oraz wykonywać prawo głosu osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Na podstawie art. 428 § 7 Kodeksu spółek handlowych Zarząd Spółki w załączeniu przedkłada informacje, które zostały udzielone Akcjonariuszom poza Walnym Zgromadzeniem, to jest: dane finansowe za I kwartał 2024 r. przekazane ArcelorMittal Poland S.A. w dniu 10.05.2024 r. (do Pani Mai Kamińskiej – Szef Nadzoru Korporacyjnego) i Województwu Małopolskiemu w dniu 19.04.2024 r., dane do ratingu Województwa Małopolskiego, przekazane Województwu Małopolskiemu w dniu 15.07.2024 r., dane finansowe za II kwartał 2024 r. przekazane Województwu Małopolskiemu w dniu 22.07.2024 r., informację dotyczącą stanu środków na rachunku bankowym, stanu zobowiązań i należności przekazaną Województwu Małopolskiemu w dniu 26.07.2024 r. (wymienione informacje zostały przekazane do Pani Barbary Serwin – Podinspektor w Zespole ds. Nadzoru Właścicielskiego w Departamencie Nadzoru Właścicielskiego i Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego).
Ponadto, w załączeniu przekazujemy Komunikat nr 9 z dnia 1.07.2024 roku Biura Maklerskiego PKO Banku Polskiego, prowadzącego rejestr akcjonariuszy Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., dotyczący przeprowadzenia identyfikacji oraz weryfikacji tożsamości wszystkich akcjonariuszy, osób upoważnionych do działania w ich imieniu oraz beneficjentów rzeczywistych do dnia 28 lutego 2026 r. (wraz z formularzem danych).
W celu aktualizacji, weryfikacji i identyfikacji danych akcjonariusz powinien zgłosić się do Punktu Obsługi Klienta PKO BP BM lub Punktu Usług Maklerskich w Oddziale PKO BP:
- osoba fizyczna z dokumentem tożsamości,
- osoba prawna – reprezentant/ci lub pełnomocnik z dokumentem tożsamości, dokumentem pełnomocnictwa, dokumentami korporacyjnymi oraz dokumentami potwierdzającymi strukturę właścicielską i beneficjenta rzeczywistego.
Akcjonariusz może być reprezentowany przez pełnomocnika z zastrzeżeniem, że zakres umocowania będzie upoważniał pełnomocnika do złożenia wszystkich niezbędnych oświadczeń w imieniu Mocodawcy, w tym do dokonania aktualizacji danych Mocodawcy zgodnie z załączonym Formularzem danych klienta.
Podpis Mocodawcy na pełnomocnictwie powinien być poświadczony notarialnie lub Pełnomocnictwo może być podpisane przez Mocodawcę elektronicznym podpisem kwalifikowanym.
Lista placówek znajduje się na stronie internetowej PKO BP BM, u dołu strony – zakładka „Placówki”.
Na podstawie art.402 § 3 Kodeksu spółek handlowych i § 14 ust. 3 Statutu Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zostało zwołane przez powiadomienie akcjonariuszy za pomocą listów poleconych, wysłanych co najmniej dwa tygodnie przed terminem Walnego Zgromadzenia.
Zmiany w składzie Zarządu i Rady Nadzorczej - 01.07.2024 r.
Zmiany w składzie Zarządu
Z dniem 30 czerwca 2024 roku Pan Szymon Strzelichowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji Prezesa Zarządu Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
Zmiany w składzie Rady Nadzorczej
Z dniem 5 czerwca 2024 roku Pan Mariusz Jelonek złożył rezygnację z funkcji Przewodniczącego Rady Nadzorczej oraz z zasiadania w Radzie Nadzorczej Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
Złożenie dokumentów w Krajowym Rejestrze Sądowym - 16.05.2024 r.
W dniu 26.04.2024 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego Spółki za rok obrotowy 2023, uchwałę o zatwierdzeniu sprawozdania Zarządu z działalności Spółki za 2023 rok i uchwałę o podziale zysku za rok obrotowy 2023. W dniu 6.05.2024 r. w dziale III rejestru przedsiębiorców KRS nr 0000033198 zamieszczono wzmianki o złożeniu do Repozytorium Dokumentów Finansowych następujących dokumentów: rocznego sprawozdania finansowego za okres od 1.01.2023 r. do 31.12.2023 r., sprawozdania biegłego rewidenta z badania rocznego sprawozdania finansowego za okres od 1.01.2023 r. do 31.12.2023 r., uchwały o zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego za okres do 1.01.2023 r. do 31.12.2023 r. i sprawozdania z działalności Spółki za okres od 1.01.2023 r. do 31.12.2023 r.
Powołanie Wiceprezesa Zarządu - 29.04.2024 r.
W dniu 26 kwietnia 2024 roku Rada Nadzorcza Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. powołała od dnia 1 maja 2024 roku Pana Witolda Olecha do pełnienia funkcji Wiceprezesa Zarządu Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
Zwołanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia - 11.04.2024 r.
Zarząd Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. z siedzibą w Krakowie przy ul. Kordylewskiego 11, 31-542 Kraków, działając na podstawie art. 395 § 1 i 2 i art. 399 § 1 w związku z art. 402 § 3 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 18 z późn. zm.) i § 14 ust. 2 i 3 Statutu Spółki, zwołuje Zwyczajne Walne Zgromadzenie Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., które odbędzie się w dniu 26 kwietnia 2024 r. o godzinie 13:00 w siedzibie Zarządu Spółki, tj. w budynku przy ul. Kordylewskiego 11 w Krakowie, sala konferencyjna nr 219 (II p.),
z następującym porządkiem obrad:
- Otwarcie Zgromadzenia.
- Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia tajności głosowania w sprawie wyboru komisji skrutacyjnej.
- Wybór komisji skrutacyjnej.
- Wybór Przewodniczącego Zgromadzenia.
- Stwierdzenie prawidłowości zwołania Zgromadzenia oraz jego zdolności do podejmowania uchwał.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przedstawienie i rozpatrzenie:
a) Sprawozdania Zarządu z działalności Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. za rok 2023,
b) Sprawozdania finansowego Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. za rok obrotowy 2023 wraz ze Sprawozdaniem niezależnego biegłego rewidenta
z badania rocznego sprawozdania finansowego za rok obrotowy 2023,
c) propozycji Zarządu dotyczącej podziału zysku wypracowanego przez Spółkę w roku obrotowym 2023. - Przedstawienie i rozpatrzenie Sprawozdania Rady Nadzorczej Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. za rok obrotowy 2023, obejmującego m. in. wyniki oceny Sprawozdania finansowego Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. za rok obrotowy 2023, Sprawozdania Zarządu z działalności Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. za rok 2023 oraz propozycji Zarządu dotyczącej podziału zysku netto za 2023 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Sprawozdania Zarządu z działalności Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. za rok 202
- Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Sprawozdania finansowego Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. za rok obrotowy 2023.
- Podjęcie uchwały w sprawie podziału zysku wypracowanego przez Spółkę w roku obrotowym 2023.
- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Panu Szymonowi Strzelichowskiemu absolutorium z wykonania obowiązków Wiceprezesa Zarządu za okres od 1 stycznia 2023 roku do 28 marca 2023 roku oraz obowiązków Prezesa Zarządu za okres od 29 marca 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku.
- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Panu Mariuszowi Kękusiowi absolutorium z wykonania obowiązków Wiceprezesa Zarządu w okresie od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku.
- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Pani Barbarze Bubuli absolutorium z wykonania obowiązków Wiceprezesa Zarządu w okresie od 1 stycznia 2023 roku do 21 marca 2023 roku.
- Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Sprawozdania Rady Nadzorczej Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. za rok obrotowy 2023.
- Przedstawienie i rozpatrzenie Sprawozdania Rady Nadzorczej Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. z działalności w roku obrotowym 2023.
- Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Sprawozdania Rady Nadzorczej Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. z działalności w roku obrotowym 202
- Podjęcie uchwał w sprawie udzielenia każdemu z Członków Rady Nadzorczej absolutorium z wykonania przez nich obowiązków w roku obrotowym 2023.
- Złożenie przez Zarząd Spółki Sprawozdania z wydatkowania środków Funduszu Rozwoju Regionalnego Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w 2023 roku oraz Sprawozdania z wydatkowania środków Funduszu na Rzecz Przedsięwzięcia FabLab Małopolska w 2023 roku.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia celów zarządczych dla Członków Zarządu na rok 2024.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie Zgromadzenia.
Do zawiadomienia załączamy projekty uchwał (konspekt) oraz materiały w sprawach objętych porządkiem obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, w tym dokumenty odpowiadające treścią Sprawozdaniu Zarządu z działalności MARR S.A. za 2023 rok, sprawozdaniu finansowemu MARR S.A. za rok obrotowy 2023, Sprawozdaniu niezależnego biegłego rewidenta z badania rocznego sprawozdania finansowego za rok 2023 i Sprawozdaniu Rady Nadzorczej MARR S.A. za rok obrotowy 2023 (na karcie pamięci USB). Wymienione sprawozdania podlegają udostępnieniu również w siedzibie MARR S.A. lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych w ogłoszeniu pod adresem: https://www.marr.pl/komunikacja-z-akcjonariuszami/
Na podstawie art. 428 § 7 Kodeksu spółek handlowych Zarząd Spółki przedkłada w załączeniu (na karcie pamięci USB) informacje, które zostały udzielone Akcjonariuszowi – Województwu Małopolskiemu poza Walnym Zgromadzeniem, obejmujące dane finansowe na formularzu F-01 (Rachunek zysków i strat, Wybrane elementy bilansu, Wydatki na media) za II kwartał 2023 r. (przekazane w dniu 21.08.2023 r.), za III kwartał 2023 r. (przekazane w dniu 23.10.2023 r.), za IV kwartał 2023 r. (przekazane w dniu 19.01.2024 r.) oraz dane do ratingu (przekazane w dniu 30.01.2024 r.). Wymienione informacje zostały przekazane do Pani Barbary Serwin – Podinspektor w Zespole ds. Nadzoru Właścicielskiego w Departamencie Nadzoru Właścicielskiego i Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
Na podstawie art.402 § 3 Kodeksu spółek handlowych i § 14 ust. 3 Statutu Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. Zwyczajne Walne Zgromadzenie zostało zwołane przez powiadomienie akcjonariuszy za pomocą listów poleconych, wysłanych co najmniej dwa tygodnie przed terminem Walnego Zgromadzenia.
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. zapewnia akcjonariuszom dostęp do materiałów w sprawach objętych porządkiem obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, w tym projektów uchwał Zgromadzenia, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, po uprzednim zgłoszeniu wniosku o dostęp i podaniu danych do kontaktu (telefon, email) oraz przesłaniu dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania akcjonariusza (jeżeli dotyczy), a następnie przekazaniu akcjonariuszowi lub jego pełnomocnikowi ścieżki i hasła dostępu do materiałów. Wniosek o dostęp do materiałów za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej należy wypełnić na udostępnionym formularzu, podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym (ePUAP) i przesłać pocztą elektroniczną na email: biuro@marr.pl
Udostępnienie sprawozdań za 2023 rok - 09.04.2024 r.
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. informuje, że dokumenty obejmujące roczne Sprawozdanie finansowe za okres od 1.01.2023 r. do 31.12.2023 r., Sprawozdanie z działalności MARR S.A. za 2023 rok, Sprawozdanie niezależnego biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego za okres od 1.01.2023 r. do 31.12.2023 r. i Sprawozdanie Rady Nadzorczej MARR S.A. za rok obrotowy 2023 zostają udostępnione akcjonariuszom w następujący sposób:
- w siedzibie Spółki przy ul. Kordylewskiego 11 w Krakowie, po uprzednim umówieniu terminu oraz okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość i złożeniu dokumentu umocowania do reprezentowania akcjonariusza (jeżeli dotyczy);
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, po uprzednim zgłoszeniu wniosku o dostęp, podaniu danych do kontaktu (telefon, email) oraz przesłaniu dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania akcjonariusza (jeżeli dotyczy), a następnie przekazaniu akcjonariuszowi lub jego pełnomocnikowi ścieżki i hasła dostępu do dokumentacji.
W celu umówienia terminu udostępnienia dokumentów w siedzibie Spółki prosimy o kontakt telefoniczny pod nr: 12 6176600. Wniosek o dostęp do dokumentacji przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej należy wypełnić na udostępnionym formularzu, podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym (ePUAP) i przesłać pocztą elektroniczną na email: biuro@marr.pl
2023
Powołanie Zarządu na nową kadencję - 12.12.2023 r.
W dniu 8 grudnia 2023 roku Rada Nadzorcza Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. powołała od dnia 1 stycznia 2024 roku Pana Szymona Strzelichowskiego do pełnienia funkcji Prezesa Zarządu i Pana Mariusza Kękusia do pełnienia funkcji Wiceprezesa Zarządu Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. na nową czteroletnią kadencję wspólną.
Zmiany Statutu Spółki - 27.07.2023 r.
W dniu 22.06.2023 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie, działając na podstawie art. 430 § 1 Kodeksu Spółek Handlowych i § 14 ust. 6 lit. f) Statutu Spółki, uchwaliło następujące zmiany w Statucie Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.:
- § 5 otrzymuje następujące brzmienie:
„Celem Spółki jest prowadzenie działalności wspierającej rozwój regionu Małopolski w szczególności poprzez:
– popularyzację przedsiębiorczości, innowacyjności i aktywności obywatelskiej w regionie,
– działania na rzecz wzrostu konkurencyjności przedsiębiorców poprzez wspieranie ich transformacji cyfrowej i energetycznej w zakresie procesów, produktów i modeli biznesowych przy wykorzystaniu najnowszych, innowacyjnych rozwiązań,
– udzielanie pomocy finansowej na realizacje przedsięwzięć gospodarczych i społecznych,
– efektywne zarządzanie przekazanym mieniem Skarbu Państwa, gminnym, powiatowym, wojewódzkim,
– współdziałanie z jednostkami samorządu terytorialnego na rzecz inicjatyw społeczno-gospodarczych,
– podejmowanie inicjatyw gospodarczych i organizacyjnych na rzecz tworzenia nowych miejsc pracy i redukcji bezrobocia,
– wspieranie procesów modernizacji obszarów wiejskich,
– uczestnictwo w programach europejskich,
– przekształcenia strukturalne i własnościowe,
– działanie na rzecz ochrony środowiska, nauki i edukacji, w tym w zakresie przemysłu, technologii i innowacji,
-tworzenie i zarządzanie parkami przemysłowymi i strefami inwestycyjnymi.”; - § 8 ust. 4 otrzymuje następujące brzmienie:
„Spółka przeznacza zysk z lat obrotowych od 2023 do 2029 na cele statutowe, z uwzględnieniem zapisów § 10 i § 12 Statutu.”; - § 14 ust. 3 otrzymuje następujące brzmienie:
„Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd przez powiadomienie akcjonariuszy listami poleconymi lub pocztą kurierską, wysłanymi co najmniej dwa tygodnie przed terminem Walnego Zgromadzenia. Zamiast listu poleconego lub przesyłki nadanej pocztą kurierską, zawiadomienie może być wysłane akcjonariuszowi na adres do doręczeń elektronicznych, pocztą elektroniczną na adres wskazany w rejestrze akcjonariuszy albo za pisemną zgodą akcjonariusza na wskazany przez niego inny adres poczty elektronicznej.”; - § 14 ust. 5 otrzymuje następujące brzmienie:
„Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie może być zwoływane w miarę potrzeby przez Zarząd Spółki z własnej inicjatywy, na wniosek Rady Nadzorczej albo Akcjonariusza lub Akcjonariuszy reprezentujących co najmniej 1/20 kapitału zakładowego. Województwo Małopolskie ma prawo zwołania Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, jeżeli Zarząd nie zwoła go w ciągu 6 miesięcy po upływie każdego roku obrotowego oraz Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia, jeżeli zwołanie go uzna za wskazane, a Zarząd nie zwoła Walnego Zgromadzenia w terminie dwóch tygodni od dnia zgłoszenia odpowiedniego żądania przez Województwo Małopolskie. Nie wyłącza to kompetencji Rady Nadzorczej do zwołania Walnego Zgromadzenia w trybie art. 399 § 2 Kodeksu spółek handlowych.”; - w § 20 po ust. 5 dodaje się kolejny ust. 6 w następującym brzmieniu:
„Podczas posiedzenia Rada Nadzorcza może podejmować uchwały również w sprawach nieobjętych proponowanym porządkiem obrad, jeżeli żaden z Członków Rady Nadzorczej biorących udział w posiedzeniu się temu nie sprzeciwi.”; - w § 20b po ust. 2 dodaje się kolejne ust. 3 – 5 w następującym brzmieniu:
„3. Pracami Rady Nadzorczej kieruje Przewodniczący, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego.
4. Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący, a w czasie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego. Przewodniczący (lub jego Zastępca) jest zobowiązany zwołać posiedzenie Rady również na pisemny wniosek Członka Rady lub pisemny wniosek Zarządu. Żądający zwołania powinien określić temat posiedzenia. Posiedzenie takie winno dojść do skutku w terminie dwóch tygodni od otrzymania przez Przewodniczącego Rady (lub jego Zastępcę) stosownego wniosku. Pierwsze posiedzenie Rady Nadzorczej nowej kadencji zwoływane jest przez Zarząd lub przez jednego z Członków Rady Nadzorczej.
5. Posiedzenia Rady Nadzorczej prowadzi jej Przewodniczący, Zastępca Przewodniczącego lub upoważniony przez nich Członek Rady. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć zaproszeni członkowie Zarządu, pracownicy Spółki lub inne osoby.”; - § 21 pkt 6 otrzymuje następujące brzmienie:
„6. ocena sprawozdań Zarządu z działalności Spółki i sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy, a także wnioskowanie o udzielenie członkom Zarządu absolutorium z wykonania przez nich obowiązków w ubiegłym roku obrotowym, a także składanie Walnemu Zgromadzeniu corocznego pisemnego sprawozdania Rady Nadzorczej, zgodnie z art. 382 § 3¹ Kodeksu spółek handlowych,”; - § 28 otrzymuje następujące brzmienie:
„Dokumenty odpowiadające treścią sprawozdaniu zarządu z działalności Spółki, sprawozdaniu finansowemu, sprawozdaniu Rady Nadzorczej lub sprawozdaniu z badania biegłego rewidenta są wydawane Akcjonariuszowi zgodnie z art. 395 § 4 Kodeksu spółek handlowych.”
Pozostałe postanowienia Statutu pozostają bez zmian.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie przyjęło tekst jednolity Statutu uwzględniający uchwalone zmiany.
Powyższe zmiany Statutu zostały zarejestrowane w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego w dniu 7.07.2023 r.
Złożenie dokumentów w Krajowym Rejestrze Sądowym - 03.07.2023 r.
W dniu 22.06.2023 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie podjęło uchwałę o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego Spółki za rok obrotowy 2022, uchwałę o zatwierdzeniu sprawozdania Zarządu z działalności Spółki za 2022 rok i uchwałę o podziale zysku za rok obrotowy 2022. W dniu 29.06.2023 r. w dziale III rejestru przedsiębiorców KRS nr 0000033198 zamieszczono wzmianki o złożeniu do Repozytorium Dokumentów Finansowych następujących dokumentów: rocznego sprawozdania finansowego za okres od 1.01.2022 r. do 31.12.2022 r., sprawozdania biegłego rewidenta z badania rocznego sprawozdania finansowego za okres od 1.01.2022 r. do 31.12.2022 r., uchwały o zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego za okres do 1.01.2022 r. do 31.12.2022 r. i sprawozdania z działalności Spółki za okres od 1.01.2022 r. do 31.12.2022 r.
Zwołanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia - 02.06.2023 r.
Zarząd Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. z siedzibą w Krakowie przy ul. Kordylewskiego 11, 31-542 Kraków, działając na podstawie art. 395 § 1 i 2 i art. 399 § 1 w związku z art. 402 § 3 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1467 z późn. zm.) i § 14 ust. 2 i 3 Statutu Spółki, zwołuje Zwyczajne Walne Zgromadzenie Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., które odbędzie się w dniu 22 czerwca 2023 r. o godzinie 12:00 w siedzibie Zarządu Spółki, tj. w budynku przy ul. Kordylewskiego 11 w Krakowie, sala konferencyjna nr 219 (II p.),
z następującym porządkiem obrad: pobierz
Zmiany w składzie Zarządu - 05.04.2023 r.
Z dniem 21 marca 2023 r. Pani Barbara Bubula złożyła rezygnację z pełnienia funkcji Wiceprezesa Zarządu Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. Następnie Rada Nadzorcza Spółki powołała z dniem 29 marca 2023 r. Pana Szymona Strzelichowskiego do pełnienia funkcji Prezesa Zarządu Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
Zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia - 16.02.2023 r.
Zarząd Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. z siedzibą w Krakowie przy ul. Kordylewskiego 11, 31-542 Kraków, działając na podstawie art. 398 i art. 399 § 1 w związku z art. 402 § 3 Kodeksu spółek handlowych i § 14 ust. 3 i 5 Statutu Spółki, zwołuje Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie, które odbędzie się w dniu 2 marca 2023 r. o godzinie 12:00 w siedzibie Zarządu Spółki, tj. w budynku przy ul. Kordylewskiego 11 w Krakowie, sala konferencyjna nr 219 (IIp.), z następującym porządkiem obrad:
- Otwarcie Zgromadzenia.
- Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia tajności głosowania w sprawie wyboru komisji skrutacyjnej.
- Wybór komisji skrutacyjnej.
- Wybór Przewodniczącego Zgromadzenia.
- Stwierdzenie prawidłowości zwołania Zgromadzenia oraz jego zdolności do podejmowania uchwał.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Spółkę nieruchomości o wartości przekraczającej 5.000.000 zł.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie Zgromadzenia.
Na podstawie art.402 § 3 Kodeksu spółek handlowych i § 14 ust. 3 Statutu MARR S.A. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zostało zwołane przez powiadomienie akcjonariuszy za pomocą listów poleconych, wysłanych co najmniej dwa tygodnie przed terminem Walnego Zgromadzenia.
Do zawiadomień zostały załączone projekty uchwał oraz materiały w sprawach objętych porządkiem obrad Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia.
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
ul. Kordylewskiego 11, 31-542 Kraków
NIP: 676-005-88-47, REGON: 350239017, BDO: 000334490, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie
Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr 0000033198, Kapitał zakładowy: 87.675.000 zł, Kapitał wpłacony: 87.675.000 zł
Prosimy o zapoznanie się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych akcjonariuszy i pełnomocników akcjonariuszy Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. informuje, co następuje:
- Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. (dalej: MARR S.A. lub „Spółka”) z siedzibą w Krakowie przy ulicy Kordylewskiego 11, 31-542 Kraków, NIP: 676-005-88-47, REGON: 350239017, BDO: 000334490 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS: 0000033198, kapitał zakładowy: 87.675.000 zł, kapitał wpłacony: 87.675.000 zł.
- Inspektor ochrony danych
MARR S.A. wyznaczyła inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować w następujący sposób:
a) listownie na adres: ul. Kordylewskiego 11, 31-542 Kraków
b) przez e-mail: iod@marr.pl
- Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
a) wykonywania obowiązków prawnych spółki wobec akcjonariusza/pełnomocnika,
b) ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń spółki wobec akcjonariusza/pełnomocnikaPodstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest:
a) wypełnienie ciążących na Spółce obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), wynikających w szczególności z:
- ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1526 z późn. zm.; dalej „KSH”), w tym m. in.: obowiązki związane z prowadzeniem księgi akcyjnej do dnia 28.02.2021 r. (art. 341), obowiązki związane ze zwoływaniem walnych zgromadzeń (art. 398, art. 399 § 1, art. 406[5] §1), organizacją i przebiegiem walnych zgromadzeń (art. 406[5] § 2-3, § 5-6 – udział za pomocą środków komunikacji elektronicznej, art. 407 – sporządzanie listy osób uprawnionych do uczestnictwa w zgromadzeniu, art. 410 − sporządzenie listy obecności uczestników zgromadzenia, art. 411 i nast. – weryfikacja uprawnień do wykonywania prawa głosu) i dokumentowaniem walnych zgromadzeń (art. 421 – sporządzenie protokołu zgromadzenia), obowiązkami informacyjnymi (art. 428);
- ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1798 z późń. zm.), w tym m. in.: od dnia 1.03.2021 r. obowiązki związane z zawarciem i realizacją umowy o prowadzenie rejestru akcjonariuszy (art. 328[2]), przekazaniem danych do rejestru akcjonariuszy (art. 328[3] § 1), żądaniem dokonania wpisu w rejestrze akcjonariuszy (art. 328[4] § 1, §4-5), dostępem do danych (art. 328[5]), zbywaniem akcji i ustanawianiem na nich ograniczonych praw rzeczowych (art. 328[9]), wykonywaniem zobowiązań pieniężnych wobec akcjonariuszy (art. 328[10]), pozbawieniem praw udziałowych akcjonariusza (art. 331-331[2]), ustaleniem prawa i wypłatą dywidendy (art. 348);
- ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 971 z późn. zm.), w tym m.in.: obowiązki związane z Identyfikacją i weryfikacją tożsamości, (art. 36), dokonanie zgłoszenia do Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych obejmujące: a) imię i nazwisko, b) obywatelstwo, c) państwo zamieszkania, d) numer PESEL albo datę urodzenia – w przypadku osób nieposiadających numeru PESEL, e) informację o wielkości i charakterze udziału lub uprawnieniach przysługujących beneficjentowi rzeczywistemu. (art. 59)
b) realizacja prawnie uzasadnionych interesów MARR S.A (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), między innymi w zakresie:
- wykonywanie statutowych uprawnień dotyczących zbywania akcji
- ustalenie i dochodzenia roszczeń Spółki wobec akcjonariusza/pełnomocnika albo obrony przed roszczeniami zgłaszanymi wobec Spółki;
c) realizacja prawnie uzasadnionych interesów MARR S.A. i akcjonariuszy poprzez współdziałanie w zakresie czynności faktycznych i prawnych związanych z wykonywaniem praw udziałowych przysługujących akcjonariuszom w Spółce (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Źródło pozyskiwania danych osobowych
a) Dane osobowe akcjonariuszy uprawnionych z akcji imiennych MARR S.A. pozyskuje od osób, których dane dotyczą (akcjonariuszy).
b)Dane osobowe pełnomocników akcjonariuszy MARR S.A. pozyskuje od osób, których dane dotyczą (pełnomocników) lub ich mocodawców (akcjonariuszy) i obejmują dane zawarte w pełnomocnictwach złożonych w Spółce.
c) Dane osobowe akcjonariuszy jak też pełnomocników akcjonariuszy MARR S.A. może pozyskiwać również z ogólnodostępnych źródeł, w tym KRS, CEiDG. CRBR i inne.
- Odbiorcy danych osobowych
a) Odbiorcami, którym mogą być udostępniane Pani/Pana dane osobowe, są:
- osoby zatrudnione lub współpracujące z MARR S.A., upoważnione do przetwarzania danych w ramach wykonywanych obowiązków służbowych lub zleconych,
- dostawcy usług pocztowych, kurierskich,
- podmioty zapewniające obsługę IT, obsługę prawną, księgową,
- dostawcy oprogramowania niezbędnego do przetwarzania i przechowywania danych, dostawcy usług zapewniających funkcjonowanie poczty elektronicznej,
- dostawcy oprogramowania do obsługi udziału i głosowania (liczenia głosów) na walnych zgromadzeniach za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
- podmiot prowadzący rejestr akcjonariuszy, tj PKO BP BM, który pełni funkcję Administratora danych osobowych w związku z prowadzonym Rejestrem, który jest uprawniony do jego aktualizacji,
- notariusz sporządzający protokół walnego zgromadzenia,
- inni akcjonariusze Spółki,
- organy państwowe, organy ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) i inne organy i instytucje administracji publicznej w związku z prowadzonymi postępowaniami,
- inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
b) MARR S.A. nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego (poza obszar EOG).
- Okres przetwarzania danych osobowych
a) dane osobowe akcjonariuszy/pełnomocników przetwarzane w celu realizacji ciążących na Spółce obowiązków prawnych będą przetwarzane przez okres realizacji tych obowiązków, wskazanych w pkt 3 powyżej.
b) dane osobowe akcjonariuszy/pełnomocników przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów MARR S.A. i akcjonariuszy będą przetwarzane przez okres realizacji tych interesów, wskazanych w pkt 3 powyżej, do chwili ich ustania, w szczególności do momentu przedawnienia roszczeń zgodnie z właściwymi przepisami prawa.
c) dane osobowe akcjonariuszy będą przetwarzane nie krócej niż okres posiadania statusu akcjonariusza i obowiązujący w Spółce okres przechowywania dokumentów tj 10 lat.
Po upływie tych terminów dane osobowe będą usuwane lub poddawane anonimizacji.
- Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a) dostępu do danych osobowych,
b) żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych,
c) żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 17 RODO,
d) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO,
e) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych dokonywanego na podstawie art. 21 RODO,
f) wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadkach przetwarzania danych osobowych z naruszeniem przepisów prawa.
- Procesy zautomatyzowane
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez MARR S.A., w tym profilowaniu. - Wymóg podania danych osobowych
a) Przetwarzanie danych osobowych akcjonariuszy uprawnionych z akcji imiennych jest niezbędne do wpisania do rejestru akcjonariuszy oraz ustalenia i wykonywania uprawnień z akcji.
b) Przetwarzanie danych osobowych pełnomocników akcjonariuszy jest niezbędne do wykonywania w imieniu akcjonariuszy jako mocodawców uprawnień z akcji.
c) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do ustalenia i wykonywania uprawnień jako akcjonariuszy.
d) W zakresie określonym przepisami prawa niniejsza informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych, skierowana będzie również do użytkowników i zastawników akcji.