Zapraszamy na konferencję:
Człowiek w centrum
cyfrowej transformacji
Online i stacjonarnie
w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
al. Jana Pawła II 39, 31-864 Kraków
12 czerwca 2024 r., godz. 10.00 - 13.30
Inspirującą dyskusją na temat nowych trendów w obszarze zarządzania ludźmi i budowania pozytywnego środowiska pracy rozpoczęła się konferencja „Człowiek w centrum cyfrowej transformacji”. 12 czerwca spotkaliśmy się w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie na kolejnym wydarzeniu w formule HRLab. W spotkaniu wzięli udział przedsiębiorcy, przedstawiciele instytucji publicznych i organizacji pozarządowych z całej Polski.
W indywidualnych wystąpieniach omówiono tematy związane inkluzywnością, uwzględnieniem neuroróżnorodności pracowników. Dowiedzieliśmy się również kim jest Happiness Manager, który korzystając z dostępnych narzędzi dąży do tego, by możliwe było osiągnięcie szczęścia w pracy, które jest nie tylko realne, ale przede wszystkim opłacalne dla całej organizacji.
Podczas panelu dyskusyjnego: „Sztuczna inteligencja – wsparcie czy zagrożenie?” eksperci w dziedzinie nowych technologii omawiali różnorodne aspekty wpływu sztucznej inteligencji na pracę i życie człowieka. Rozmowa koncentrowała się na postawie człowieka wobec transformacji cyfrowej, konieczności adaptacji do zmian oraz wyzwań związanych z rozwojem technologicznym.
W trakcie indywidualnych prelekcji poruszono także kwestię komunikacji z przedstawicielami Zalpha – czyli mikropokolenia, które powstało na bazie polikryzysu oraz o potrzebie edukacji międzykulturowej ze względu na rosnącą falę migracji. Wiemy już, że nasi pracownicy będą coraz bardziej różnorodną grupą – nie tylko ze względu na młode pokolenie, ale również z uwagi na to, że Polska jest i będzie wybierana jako atrakcyjny kierunek migracji – i pracodawcy powinni się na te zmiany przygotować, by były dla nich szansą, a nie wyzwaniem.
Konferencja była doskonałą okazją do refleksji na temat wpływu cyfryzacji na nasze życie i przyszłość oraz do wymiany doświadczeń i poglądów na ten temat. Z wystąpień jednoznacznie wynika, że transformacja cyfrowa nie jest jedynie technologiczną modernizacją, ale fundamentalną zmianą w sposobie działania całej organizacji. Wymaga przemyślanej strategii, zaangażowania wszystkich pracowników w organizacji oraz inwestycji w odpowiednie narzędzia i szkolenia, a korzyści płynące z transformacji cyfrowej sprawiają, że jest ona nieodzowna dla długoterminowego sukcesu i rozwoju każdej nowoczesnej organizacji.
10:00 – 10:10
Rozpoczęcie konferencji
Szymon Strzelichowski – Prezes Zarządu, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego
Anna Kosiorowska – Prodziekan Wydziału Zamiejscowego w Krakowie, Akademia WSB
10:10 – 10:20
Wstęp
Izabela Polańska – Główny specjalista ds. strategii i rozwoju, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego
1 BLOK: PRACOWNICY – gdy liczą się ludzie
10:20 – 10:50
PANEL DYSKUSYJNY: Employee Experience (EX) – mapa podróży pracownika (jak zmieniły się oczekiwania pracowników względem pracodawcy)
Michał Łyczak – Rzecznik prasowy, Akademia WSB, Moderator panelu
Justyna Kozubek – Uniwersytet SWPS, Wykładowczyni/Coach biznesowy
Anna Rosołowska – Grupa MBE, Employer Branding Strategy Lead
Katarzyna Marszałek – ALTEN Polska, Employer Branding Manager
10:50 – 11:05
Inkluzywność – jak kształtować jej strategię w obszarze neuroróżnorodności
Adriana Błażej – People&Culture Partner/Coach&Trainer, Instytut Wspierania Rozwoju
11:05 – 11:20
Happiness Manager – czy możemy być szczęśliwi w pracy
dr Edyta Nowak-Żółty – Dziekan wydziału zamiejscowego Akademii WSB w Cieszynie, Akademia WSB
11:20– 11:40
Przerwa kawowa
2 BLOK: PRACODAWCY – AI i/lub człowiek
11:40 – 12:10
PANEL DYSKUSYJNY: Sztuczna inteligencja – wsparcie czy zagrożenie?
Michał Łyczak – Rzecznik prasowy, Akademia WSB, Moderator panelu
Krzysztof Kosman – Dyrektor ds. technologii, 1000software.house
Magdalena Król – Anotator/analityk języka, Akademia Górniczo Hutnicza
Wojciech Rauzer – Data Manager, Platforma Migracyjna EWL
12:10 – 12:25
Generacja Zalpha – wykorzystanie nowych technologii w komunikacji
Dominik Penar – Prodziekan ds. Rozwoju, Akademia WSB
12:25 – 12:40
Migracje i edukacja kulturowa – gdy zmiany są nieuniknione
Edyta Zbyrowska – Prodziekan Wydziału Zamiejscowego w Krakowie, Akademia WSB
12:40 – 13:00
Podsumowanie
Izabela Polańska – Główny specjalista ds. strategii i rozwoju, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego
13:00 – 13:30
Konsultacje z prelegentami i rozmowy w kuluarach
Moderator: Izabela Polańska – Główny specjalista ds. strategii i rozwoju, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego
Adriana Błażej
Ekspertka w obszarze zarządzania potencjałem i zasobami, trenerka, psychoedukatorka i coach. Doświadczenie w obszarze HR, budowania włączających kultur organizacyjnych, zdobywała w międzynarodowych organizacjach i mniejszych firmach. Absolwentka antropologii, Zarządzania Talentami oraz Szkoły Profesjonalnego Coachingu. Obecnie studiuje psychologię na SWPS. Na swoim koncie ma również liczne szkolenia z zakresu komunikacji, narzędzi terapeutycznych, zarządzania zmianą i uczenia się osób dorosłych. Współpracuje z osobami neuroatypowymi, w Fundacji Pandora prowadzi zajęcia aktywizacji zawodowej. Współpracuje również z krakowskim Centrum Integracji Rozwoju jako trener zatrudnienia wspieranego.
Krzysztof Kosman
Moje doświadczenie to ponad 15 lat pracy na każdym etapie rozwoju oprogramowania. Zaczynałem jako programista, pracowałem jako project manager, team leader, product owner, tworzyłem startupy, produkty SaaS, rozwijałem istniejące aplikacje. Wszystko to były produkty działające w Internecie i aplikacje mobilne głównie w sektorach Edukacji i Marketingu.
Zarządzam kilkoma firmami, spośród których najważniejsza dla mnie to 1000.software. Aktywnie prowadzę blog o technologii w edukacji i nie tylko. Jestem zaangażowany również jako Architekt Rozwiązań na uczelni AGH w Krakowie. Pomagam w cyfrowej transformacji i komercjalizacji.
Justyna Kozubek
Jest dyplomowanym coachem rozwoju, trenerem liderów oraz wykładowcą. Specjalizuje się w tematyce przywództwa i komunikacji. Na co dzień uczy liderów i menadżerów skutecznego zarządzania i przywództwa przyszłości. Mocno wierzy w to, że można być skutecznym menadżerem i robić to po ludzku. Jej hasło to „Lider po ludzku”. Ukończyła Polonistykę oraz Komunikację społeczną na Uniwersytecie KEN w Krakowie. Ma za sobą doświadczenie w pracy w szkole polskiej jak i angielskiej, w mediach, w rekrutacji, sprzedaży, ale przede wszystkim w zarządzaniu dużymi zespołami i milionowymi budżetami. Przez kilkanaście lat pracy w Londynie, w międzynarodowych organizacjach zdobywała doświadczenia zarządzając zespołami, na początku 20, a potem 200- osobowymi, trenując menadżerów i liderów z 4 kontynentów. Ukończyła studia podyplomowe na Krakowskim WSE by zostać dyplomowanym coachem I trenerem rozwoju. Przywództwem i tematem lidershipu zajmuje się od 10 lat ale po wielu latach pracy na etacie postanowiła założyć własną markę by uczyć i wspierać menadżerów w pozytywniej zmianie kultury pracy w Polsce. Dziś prowadzi sesje, wykłady i szkolenia w zakresie zarządzania, przywództwa I komunikacji.
Sama o sobie: “Jako menadżer dużych zespołów na rynku międzynarodowym nauczyłam się wiele o ludziach, ale też o sobie. Ciągle się rozwijam i uczę postawy liderskiej w życiu zawodowym i osobistym. Choć moja ścieżka kariery prowadziła przez różne meandry to wciąż rozwijam swoją pasję do przywództwa, komunikacji i poznawania drugiego człowieka. Wierzę, że lider to postawa i kompetencja, której można się nauczyć.”
Magdalena Król
Asystent badawczo-dydaktyczny na Wydziale Informatyki Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie, lingwistka, fascynatka AI. Uczy o sztucznej inteligencji i etyce, przetwarzaniu języka naturalnego i trosce o dane.
Michał Łyczak
Rzecznik Prasowy, Dyrektor ds. komunikacji i PR Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Komunikacją, w różnej formie, zajmuje się od ponad dekady. Przez 8 lat pracował jako dziennikarz śląskiego oddziału Radia Eska, w 2015 roku nagrodzony Złotym Laurem dla Dziennikarza Roku tej stacji. Przez blisko trzy lata związany był z Imago Public Relations – największą regionalną firmą public relations w Polsce, obsługiwał firmy m.in. z branży komunalnej, automotive oraz IT. Kolejnym zawodowym wyzwaniem była blisko roczna praca na stanowisku rzecznika prasowego Urzędu Miasta Katowice. Obecnie związany zawodowo z Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej. Prywatnie wielki fan kina, kultury popularnej oraz kulinariów. Dyplomowany kulturoznawca.
Katarzyna Marszałek
Absolwentka Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Jagiellońskim, Mental Health Leader, a także trenerka i managerka doświadczona obszarach HR, onboardingu oraz szkoleń. Obecnie pełni funkcję Employer Branding Managera w ALTEN Polska, gdzie głównym obszarem jej zainteresowań są wydarzenia branżowe, zarządzanie projektami oraz budowanie i promowanie przyjaznej kultury pracy. Jej zaangażowanie w tworzenie pozytywnych doświadczeń dla pracowników przejawia się poprzez aktywne działania w obszarach związanych z wellbeingiem, atmosferą pracy oraz jej optymalnym środowiskiem.
Entuzjastka ludzi i rozwoju, co przejawia się zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym, gdzie oddaje się pasjom takim jak góry, podróże i zgłębianie tajników psychologii.
dr Edyta Nowak-Żółty
Wykładowca, trener, coach, tutor akademicki
WYKSZTAŁCENIE
- Doktor nauk humanistycznych.
- Certyfikat Trenera Zarządzania krakowskiej szkoły Matrik.
- Akredytowany trener metody Insight Discovery.
- Certyfikowany moderator Design Thinking.
- Coach po Akademii Profesjonalnego Coachingu w Wyższej Szkole Biznesu.
- Certyfikowany Tutor Akademicki – Collegium Wratislavience we Wrocławiu.
- Certyfikowany E-nauczyciel – Stowarzyszenie e-learningu akademickiego.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
- Obecnie: Dziekan wydziału zamiejscowego Akademii WSB w Cieszynie. Wykładowca na studiach I i II stopnia oraz studiach podyplomowych (dziedzina Zarządzanie – Menadżerskie studia podyplomowe i MBA z EY).
- 0d 2000r do nadal : Jest czynnym trenerem. Pracuje też jako coach, konsultant i doradca : prowadzenie warsztatów i szkoleń z zakresu umiejętności miękkich w zarządzaniu min.: komunikacji międzyludzkiej, asertywności, negocjacji i wpływu społecznego, zarządzania sobą w czasie, budowania zespołów, obsługi klienta, zarządzania coachingowego.
Realizacja projektów
- 2022 – 2023 : Kierownik międzynarodowego projektu U_CAN_BE_ECO – edukacja młodzieży Śląska Cieszyńskiego w zakresie podnoszenia świadomości ekologicznej lokalnej społeczności..
- 2022 – badacz w projekcie ROZWÓJ WSPÓŁPRACY EDUKACYJNEJ ORAZ PROWADZENIE WSPÓLNYCH BADAŃ NAD EDUKACJĄ W WIELOKULTUROWYCH SPOŁECZNOŚCIACH PRZEZ KADRĘ DYDAKTYCZNO-NAUKOWĄ AKADEMII WSB ORAZ DR MEGAN HOPKINS Z UNIVERSITY OF CALIFORNIA SAN DIEGO – AKTYWNOŚCI STACJONARNE”, Program: Metropolitarny Fundusz Wspierania Nauki
- 2021-2023 – Ekspert merytoryczny w międzynarodowym projekcie Euregio-info (Program: Interreg V-A Republika Czeska – Polska 2014-2020).
- Od 2021: Promoting ACTIVE and Responsible Citizenship In Schools – ACTIVE, Erasmus+,
- 2020 – 2021: Kierownik międzynarodowego projektu „EDUMARK” – Orientacja zawodowa jako element procesu edukacji na transgranicznym rynku pracy Euroregionu Śląska Cieszyńskiego. Projekt realizowany przez Partnera polskiego – Akademię WSB oraz Partnera czeskiego – Institut EuroSchola, z.ú.
- 2019: Kierownik międzynarodowego projektu „Safer – bezpieczne pogranicze: Edukacja transgraniczna w zakresie bezpiecznej współpracy szkół pogranicza”.
- 2017-2018: Mentor w międzynarodowym projekcie „Wiedza bez barier- innowacyjne metody nauczania osób dorosłych” (współfinansowany ze środków Programu Erasmus+).
Dominik Penar
Prodziekan ds. rozwoju Akademii WSB, autor i menager projektów krajowych i europejskich w tym dedykowanych młodzieży. Wykładowca akademicki, samorządowiec. W pracy zawodowej aktywnie włącza się w innowacyjne projekty kierowane do środowiska międzypokoleniowego. Tylko w 2023 r. autor wygranych projektów: „Akademia Liderów Samorządowych” aktywizującego młodzież w samorządach i „Inkubatora Pracy Srebrnej” zachęcającego do aktywizacji zawodowej osób w różnym wieku. Pomysłodawca „Zagłębiowskiego Centrum Wolontariatu” a także animator w projekcie „Młoda Scena”, którego efektem był spektakl „Usłyszcie! NAS” poruszający temat hejtu wśród młodzieży. Pomysłodawca i organizator Festiwalu Pasji i Rozwoju Osobistego z udziałem m.in. Jacka Walkiewicza, Tomasza Sobani, Krzysztofa Wielickiego a także Alicji Majewskiej czy MEZO
Izabela Polańska - moderator
Główny specjalista ds. strategii i rozwoju w Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, certyfikowana trenerka zarządzania i promotorka idei Porozumienia Bez Przemocy (NVC). Współpracowała z takimi organizacjami jak Canal +, HBO i krakowskie Centrum Obywatelskie, realizując autorskie programy szkoleniowe. Obecnie spełnia się również jako trenerka uważności w ramach programu Uważność w edukacji. Kosmos i Kajo, wprowadzając do małopolskich szkół pracę z oddechem, emocjami i stresem.
Absolwentka polonistyki na Akademii Pedagogicznej, Szkoły Trenerów Zarządzania MATRIK o specjalności psychologia w pracy trenera, studiów podyplomowych ZZL w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości oraz Studium Porozumienia Bez Przemocy w krakowskim Leance. W każdym projekcje najważniejszy jest dla niej Człowiek.
Wojciech Rauzer
Jest uznanym ekspertem w dziedzinie zarządzania danymi, obecnie pełniącym funkcję Data Managera w Platformie Migracyjnej EWL. Odpowiada za strategię danych, zarządzanie danymi, jakość danych oraz rozwój rozwiązań AI. W swojej pracy kładzie duży nacisk na koncepcję „Data as a Product”, wykorzystując technologie chmurowe.
Wcześniej zdobywał doświadczenie w bankowości wykorzystując danych do zarządzania relacjami z klientami. Odpowiedzialny za zarządzanie zespołami analitycznymi i AI. Wiceprezes DAMA Poland Chapter – stowarzyszenia zrzeszającego profesjonalistów zajmujących się danymi i informacjami.
Anna Rosołowska
Employer Branding Strategy Lead, Grupa MBE. Socjolożka, absolwentka studiów podyplomowych Employer Branding na AGH w Krakowie, certyfikowana trenerka. Zanim rozpoczęła pracę w Grupie MBE, przez niemal 10 lat związana była z branżą reklamową. W MBE prowadzi dział strategii i badań. Razem z zespołem zajmuje się przede wszystkim budowaniem strategii EB, przeprowadzaniem badań z pracownikami i zewnętrzną grupą docelową, konsultacjami dla klientów, audytami procesów HR-owych. A po godzinach czasem redaguje książki i od 10 lat organizuje EBMASTERS – spotkania ogólnopolskiej społeczności praktyków i pasjonatów employer brandingu.
Edyta Zbyrowska
Obecnie Prodziekan Wydziału Zamiejscowego w Krakowie, w ciągu ostatnich kilku lat była Dyrektorem ds. rozwoju programów obcojęzycznych, gdzie zarządzała zespołem międzynarodowym oraz współpracowała ze studentami z ponad 80 państw. Dzięki tym doświadczeniom prowadzi zajęcia dla studentów z zakresu zarządzania w środowisku międzykulturowym. Jest absolwentką na Akademii Ignatianum w Krakowie na kierunku Nauki o polityce oraz absolwentką dwóch kierunków studiów podyplomowych: Relacje międzynarodowe i dyplomacja oraz Polityka gospodarcza, finanse i bankowość na Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. Jest także uczestnikiem seminarium doktorskiego na Akademii WSB w dziedzinie Bezpieczeństwa Narodowego, gdzie jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problemu imigracji studenckich i ich wpływu na bezpieczeństwo wewnętrzne państwa przyjmującego.
Wnioski z Indeksu Cyfrowej Przyszłości potwierdzają, że Polska zbudowała już silne fundamenty rozwoju cyfrowego. Nadszedł czas na przyspieszenie, którego głównym motorem jest ludzka wyobraźnia, umiejętności i technologia gotowa do wykorzystania przez wszystkie pokolenia.
Centrum transformacji cyfrowej stanowią ludzie. Nie tylko dostrzegamy rolę pracowników w całym procesie, ale także aktywnie angażujemy ich do tej przemiany. Inwestowanie w kompetencje cyfrowe zespołów to także dowód na to, że przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę z konieczności wyposażenia pracowników w umiejętności niezbędne do osiągnięcia celów w nowym, cyfrowym środowisku.
Digitalizacja nie jest tylko kwestią konkurencyjności, lecz także zatrzymania talentów.
Patronat honorowy
Partnerzy
Patronat medialny
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
ul. Kordylewskiego 11; 31-542 Kraków
Barbara Kuśnierz
tel. kom: 785 210 089
email: barbara.kusnierz@marr.pl