Rynek e-commerce w ciągu najbliższych kilku lat będzie rósł w tempie dwucyfrowym. Tylko w 2020 roku ten wzrost jest najwyższy od kilkunastu lat, na co wskazują dane zawarte w najnowszym raporcie PMR „Handel internetowy w Polsce 2020. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2020-2025”.
Prowadzenie działalności gospodarczej w takiej formie niesie ze sobą wiele korzyści, ale rodzi też dodatkowe obowiązki, których nie mają przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą stacjonarną.
Na właścicieli sklepów internetowych obowiązujące w Polsce prawo nakłada szereg obowiązków informacyjnych, których celem jest przede wszystkim ochrona praw konsumenta. Ich podstawą prawną jest przede wszystkim Ustawa o prawach konsumenta oraz Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również Prawo przedsiębiorców, Kodeks spółek handlowych oraz Kodeks cywilny.
Jeśli chcą Państwo zapoznać się z prawami Konsumenta i Sprzedawcy w handlu tradycyjnym i e-commerce, mieć zysk i zadowolonych klientów zapraszamy na szkolenie: „E-commerce, handel tradycyjny – prawa i obowiązki Sprzedawcy i Konsumenta”.
Podczas szkolenia przedstawimy najważniejsze zagadnienia dotyczące problematyki gwarancji, rękojmi, zwrotów i reklamacji oraz przeanalizujemy konkretne, wzięte z życia przykłady sytuacji spornych. Przyjrzymy się też zmianom w prawie zarówno tym już wprowadzonym jak i nadchodzącym w przyszłym roku. Wiedzę zdobyta podczas szkolenia przydatna będzie zarówno w pracy zawodowej jak i w życiu prywatnym.
Szkolenia przeznaczone jest dla sprzedawców i dla klientów
Prowadzący
Tomasz Świętoniowski
Doradca biznesowy w Małopolskiej Agencji Rozwoju
Regionalnego S.A.
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu sprzedażą oraz w tworzeniu i prowadzeniu zespołów handlowych. Praktyk zajmujący się optymalizacją procesów biznesowych, marketingiem, sprzedażą oraz rekrutacją w małych i średnich firmach. Trener z dyplomem ukończenia Szkoły Trenerów Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwent kierunku Finanse i Bankowość krakowskiej Akademii Ekonomicznej.
Bernard Szatkowski
Doradca biznesowy w Małopolskiej Agencji Rozwoju
Regionalnego SA.
Specjalista w dziedzinie handlu międzynarodowego, entuzjasta i orędownik nowych technologii. Kierował sprzedażą i marketingiem oraz szkolił zespoły sprzedażowe w kraju i za granicą (IT, FMCG, Consumer electronics). Współtwórca i Dyrektor Zarządzający pierwszego w Polsce paneuropejskiego oddziału w branży produkcji komponentów komputerowych jednego z liderów rynku. Absolwent studiów doktoranckich Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, naukowo związany z zagadnieniami rewolucji informacyjnej.
Sprzedawcy często stoją w obliczu licznych problemów w obsłudze posprzedażnej:
- Czy muszę obsługiwać klientów z tytułu gwarancji?
- Kiedy muszę zwrócić pieniądze za towar?
- Jak wybrnąć z kłopotów z tytułu reklamacji i zwrotów?
Kupujący nie są pewni jakie prawa im przysługują i w jakich sytuacjach.
- Czy mogę zwrócić towar?
- Czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy przy reklamacji?
- Co jeśli reklamacja nie zostanie pozytywnie rozpatrzona?
Na szkoleniu Prawa Konsumenta i Sprzedawcy w handlu tradycyjnym i e-commerce:
- Dowiesz się kim jest a kim nie jest Konsument i co z tego może wynikać,
- W przystępnej formie poznasz podstawowe zasady obsługi reklamacji,
- Poznasz sposoby minimalizacji ryzyka związanego z kosztami obsługi posprzedażnej,
- Dowiesz się na czym polega różnica między gwarancją a rękojmią,
- Zapoznasz się z praktycznymi przykładami problemów i rozwiązań sytuacji konfliktowych wynikających z reklamacji towarów i usług,
- Dowiesz się kiedy przysługuje zwrot towaru,
- Poznasz różnice w prawach i obowiązkach przy zakupach w Internecie i w tradycyjnym sklepie,
- Dowiesz się czy sytuacja związana z Covid wpływa na zagadnienia związane z reklamacją towarów i usług,
- Zapoznasz się z nadchodzącymi zmianami dotyczącymi praw Konsumenta,
- …oraz dowiesz się na co zwracać szczególną uwagę sprzedając lub kupując samochód.
Miejsce i termin:
15 grudnia 2020 r. (wtorek), godz.: 9:00 – 15:00
Szkolenie odbędzie się tylko w wersji online
Ze względu na sytuację epidemiologiczną w naszym kraju, najbliższe szkolenie odbędzie się w formie online. Jak wygląda realizacja takiego szkolenia?
- przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny link, umożliwiający uczestnictwo w szkoleniu
- dzięki pracy w małej grupie, tak jak na szkoleniu stacjonarnym (maksymalnie 15 uczestników), zapewniona zostanie możliwość efektywnej komunikacji,
- praca z prelegentem na żywo, możliwość zadawania pytań tak jak w trakcie stacjonarnego szkolenia,
- w trakcie zajęć zostanie zrealizowany dokładnie ten sam program, co podczas szkolenie stacjonarnego,
- każdy uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa w szkoleniu w formie elektronicznej
Wymagania techniczne:
- dostęp do Internetu
- głośniki
- mikrofon oraz kamera internetowa (opcja)
- system: Windows 7, 8 lub 8.1, 10; macOS X (macOS 10.9 lub nowszy); Ubuntu 12.04 lub nowszy
- przeglądarka internetowa:
Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Cena regularna: 799 zł netto
Cena promocyjna 349 zł netto – dla osób które nie uczestniczyły w naszych projektach i dokonają zapisu na szkolenie do dnia 10.12.2020 r.
Cena promocyjna 249 zł netto – dla osób które uczestniczyły w naszych projektach
Ilość miejsc na szkoleniu: 15 osób
Mała grupa – gwarancja możliwości indywidualnych konsultacji w trakcie szkolenia
Czas trwania szkolenia: 6 godz.
Wszystkie dane niezbędne do dokonania płatności otrzymasz mailem po zarejestrowaniu się na szkolenie.
Potrzebujesz dodatkowych informacji?
Zadzwoń do nas: Krzysztof Hawlena, tel. +48 785 059 078