Efektywnie funkcjonujący system zarządzania zasobami ludzkimi pozwala przedsiębiorstwu zachować zarówno poziom zatrudnienia adekwatny do potrzeb organizacji, jak również wspiera utrzymanie poziomu satysfakcji pracowników.
Realizując przez wiele lat doradztwo w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, nasi specjaliści – certyfikowani HR Biznes Partnerzy, gromadzili wiedzę, doświadczenie, na bazie których opracowane zostały najlepsze praktyki, dzięki którym możemy pomóc naszym klientom.
Zanim rozpoczniemy właściwą pracę doradczą, staramy się dokładnie poznać i zrozumieć organizację klienta. Analizujemy dokumenty, prowadzimy badania w grupach fokusowych, przeprowadzają indywidualne wywiady, badania ankietowe. Efektem końcowym jest raport lub strategia zawierające rekomendacje.
Jeśli potrzebna jest nasza pomoc w zakresie wdrażania zaproponowanych rozwiązań, oferujemy także wsparcie w postaci doradztwa wdrożeniowego, coachingu i realizacji szkoleń.
Oferujemy
Diagnozę przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania wiekiem
- analiza przedsiębiorstwa pod kątem struktury zatrudnienia;
- przeprowadzenie ankiety wśród pracowników i opracowanie jej wyników;
- przeprowadzenie wywiadu ustrukturyzowanego z przedstawicielami kadry kierowniczej;
- sporządzenie raportu z charakterystyką obszarów związanych z zarządzaniem wiekiem: wskazanie na mocne strony i obszary wymagające rozwoju / zmiany.
Przygotowanie strategii zarządzania wiekiem
- analiza celów strategicznych firmy oraz wyników diagnozy w zakresie zarządzania wiekiem;
- przegląd dobrych praktyk;
- opracowanie działań w obszarach związanych z zarządzaniem wiekiem: przygotowanie procesu rekrutacji, kształcenie – lifelong learning, planowanie rozwoju kariery zawodowej, ergonomia miejsca pracy, przekwalifikowanie, motywowanie, ocena pracy, współpraca z pracownikami z różnych pokoleń;
- stworzenie harmonogramu działań i określenie wskaźników pomiaru oraz sposobów monitorowania postępów.
Przygotowanie strategii rozwoju w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi
- Integrowanie działań organizacji, z uwzględnieniem celów zrównoważonego rozwoju w zgodzie z obowiązującym prawem i międzynarodowymi normami postępowania:
- określenie działań organizacji z perspektywy odpowiedzialnego biznesu;
- strategia jako element budowania wizerunku nowoczesnej organizacji;
- określenie celów strategii przedsiębiorstwa;
- wybór kluczowych obszarów działania;
- identyfikacja interesariuszy, analiza relacji w łańcuchu dostaw, działania na rzecz społeczności lokalnej, raporty społeczne;
- określenie metod realizacji zaplanowanych aktywności;
- monitoring i weryfikacja działań;
- ocena realizacji strategii.
Rekrutacja – optymalizacja procesów rekrutacyjnych
- Zwiększenie efektywności procesu rekrutacyjnego.
- analiza potrzeb w zakresie rekrutacji;
- audyt obecnie posiadanych rozwiązań w aspekcie rekrutacji;
- zaproponowanie rozwiązań w celu optymalizacji procesu i kosztów;
- warsztaty dotyczące prowadzenia rozmów rekrutacyjnych;
- wsparcie osobowe w procesie rekrutacji.
Wdrażanie pracownika (onboarding)
- Modelowanie procedur wprowadzania nowych pracowników i menadżerów do pracy, jako narzędzie poprawiające efektywność pracy organizacji
- diagnoza i analiza istniejących procesów;
- zaprojektowanie i wdrożenie nowych procedur wprowadzania pracowników ukierunkowane na szybkie uzyskanie wysokiej efektywności pracy.
Obniżenie rotacji pracowniczej
- Zdiagnozowanie i zaproponowanie rozwiązań prowadzących do obniżenia rotacji pracowników i związanych z tym kosztów przedsiębiorstwa.
- analiza wskaźników i kosztów rotacji pracowników;
- diagnoza obszarów problemowych w organizacji (analiza procesu rekrutacji, kompetencji menadżerskich przedsiębiorstwa, cyklu życia pracownika w organizacji: rekrutacja, zatrudnienie, wprowadzenie do pracy, rozwój, utrzymanie, zakończenie współpracy);
- dobór najefektywniejszych działań zaradczych (procedury rekrutacji, szkolenia dla kadry menadżerskiej, procedury wdrażania nowego menadżera, pracownika, wdrożenie procesu zbierania opinii pracowników rezygnujących z pracy, zaprojektowanie systemu motywacji pracowników).
Przygotowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa / uczelni
- zaplanowanie zasobów personalnych w kontekście celów strategicznych organizacji;
- analiza zasobów personalnych organizacji;
- stworzenie systemu rekrutacji i ewaluacji pracowników;
- badanie zasobów pracowniczych;
- opracowanie systemu podnoszenia kwalifikacji pracowników;
- wartościowanie stanowisk pracy;
- określenie polityki wynagrodzeń i motywowania pracowników z elementami oceny pracowników;
- kończenie zatrudnienia, zwalnianie pracowników;
- elementy kultury organizacyjnej wynikające ze strategii personalnej.
Coaching kariery (w tym doradztwo zawodowe)
- Wsparcie w zakresie rozwoju kariery zawodowej.
- określenie celu zawodowego;
- przygotowanie CV;
- opracowanie profilu Linkedin;
- plan marketingowy i docieranie do ofert pracy;
- budowanie networkingu;
- przygotowanie do rozmów kwalifikacyjnych;
- wprowadzenie do nowej roli.
Zarządzanie rozwojem pracowników
- Rozwijanie kompetencji pracowników w kontekście realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa.
- analiza potrzeb rozwojowych na poziomie przedsiębiorstwa/ pracownika;
- diagnoza luk kompetencyjnych;
- budowanie ścieżki kariery / Indywidualne Plany Rozwojowe;
- plany sukcesji;
- planowanie procesu przekwalifikowania pracowników.
Doradztwo w zakresie ergonomii stanowisk pracy
- Podniesienie wydajności pracowników oraz profilaktyka chorób zawodowych.
- diagnoza obszarów obniżających wydajność pracowników oraz stwarzających obciążenie dla ich zdrowia;
- zaplanowanie i wprowadzenie korekt na stanowiskach pracy;
- planowanie nowych stanowisk zgodnie z założeniami ergonomii;
- opracowanie planu działań stanowiących profilaktykę chorób zawodowych.
Doradztwo w zakresie zarządzania zespołem wielopokoleniowym
- Efektywne wykorzystanie potencjału pracowników w różnym wieku.
- ujednolicenie pojęcia „pracy zespołowej” we współczesnej organizacji;
- charakterystyka pokoleń zatrudnionych przez pracodawcę;
- sprecyzowanie wyzwania stojącego przed pracodawcą;
- przegląd najlepszych praktyk prowadzących do skutecznej współpracy;
- wypracowanie Action Planu dla danego zespołu.
Doradztwo w zakresie tworzenia systemów motywacyjnych
- Podniesienie efektywności pracy i satysfakcji pracowników poprzez zastosowanie pozafinansowych motywatorów.
- ocena pracy – określenie jasnych kryteriów;
- kultura informacji zwrotnej;
- diagnoza kluczowych wartości wpływających na motywację pracowników – kwestionariusz „Kotwic kariery” E. Scheina;
- określenie wskaźników pracy (KPI) i ich egzekwowanie.
Coaching / mentoring menedżerski
- Wsparcie coachingowe i doradcze prowadzące do wzrostu efektywności:
- prowadzenie sesji coachingowych (indywidualnych, zespołowych) wg metodologii ICF;
- prowadzenie sesji dla zespołów rozwiązujących problemy/ samouczących się (metoda Action Learning).
Opracowanie i przeprowadzenie doradztwa w zakresie organizacji szkoleń z zakresu umiejętności zarządczych
- Rozwijanie kompetencji kierowniczych z tematyki: leadership, First Time Manager, zarządzanie zespołem, style kierowania, delegowanie, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów, dyscyplinowanie, zarządzanie zmianą, prowadzenia spotkań
- identyfikacja potrzeb rozwojowych / szkoleniowych;
- formułowanie celów szkoleniowych;
- opracowanie programu;
- przeprowadzenie warsztatu metodami interaktywnymi;
- sporządzenie Indywidulanych Planów Rozwoju;
- przeprowadzenie spotkania: follow – up.
Diagnoza metodą Extended DISC
- Diagnoza organizacji, zespołów oraz indywidualnych predyspozycji pracowników w celu sprawnego osiągania celów zespołowych.
- ustalenie celu diagnozy; sprecyzowanie potrzeb klienta;
- omówienie badania i udzielenie instruktażu;
- wygenerowanie raportu opisującego podstawowe typy zachowań w celu ułatwienia interakcji między ludźmi;
- omówienie wyników z klientem;
- wykorzystanie wyników do podejmowania decyzji biznesowych: rekrutacji, rozwoju pracowników, zarządzania zespołem i organizacją.
Wydarzenia tematyczne w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
- Opracowanie, przygotowanie i realizacja wydarzeń tematycznych adresowanych do przedsiębiorców, pracowników naukowych, pracowników gmin, lub realizowanych na życzenie organizacji dla ich kontrahentów i partnerów biznesowych, w tym: konferencje, seminaria, szkolenia, warsztaty.
- określenie tematyki konferencji / szkolenia / warsztatu w odniesieniu do potrzeb zlecającego;
- opracowanie założeń ramowych wydarzenia;
- opracowanie założeń merytorycznych wydarzenia;
- implementacja ich na przyjęte narzędzia wykorzystywane w wydarzeniu (w odniesieniu do grupy docelowej);
- realizacja wydarzenia, raportowanie po wydarzeniu i opracowanie listy informacji użytecznych biznesowo wypływających z wydarzenia.
Kontakt:
Agnieszka Marczyk
tel.kom: 785 054 889
e-mail: agnieszka.marczyk@marr.pl