![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2020/11/Arkadiusz-Lewicki.jpg)
Arkadiusz Lewicki
Dyrektor Krajowego Punktu Kontaktowego ds. Instrumentów Finansowych Programów Unii Europejskiej
Dyrektor Krajowego Punktu Kontaktowego ds. Instrumentów Finansowych Programów UE oraz dyrektor Zespołu ds. Programów Publicznych i Środowisk Gospodarczych w Związku Banków Polskich. Członek Komitetu Finansowania Biznesu Europejskiej Federacji Bankowej, reprezentant środowiska bankowego w komitetach monitorujących programy operacyjne w Polsce na poziomie krajowym i regionalnym oraz w Komitecie Koordynacyjnym Narodowej Strategii Spójności przy Prezesie Rady Ministrów. Ekspert w pracach parlamentarnych, współautor wielu programów publicznych, wykładowca i autor publikacji z tematyki finansowej. W latach 2008-2013 dyrektor KPK ds. Programu ramowego na rzecz konkurencyjności i innowacji (CIP), współpracującego bezpośrednio z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i Europejskim Funduszem Inwestycyjnym w Luksemburgu. Członek Prezydium Rady ds. Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw, inicjator Koalicji Polskich Środowisk Finansowych na Rzecz Absorpcji Środków UE w Polsce. W latach 1997-2005 przedsiębiorca. Absolwent prawa, zarządzania finansami przedsiębiorstwa, europeistyki oraz wielu kursów krajowych i zagranicznych.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/07/Renata-Deptala.jpg)
Renata Deptała
Dyrektor Regionu, Bank Gospodarstwa Krajowego/Region Małopolski
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie bankowo – ubezpieczeniowym na Uniwersytecie Warszawskim, Akademię Lidera (ICAN Institute) oraz studia podyplomowe MBA na poziomie Executive. Uczestniczyła w licznych szkoleniach kompetencyjnych w zakresie zarządzania ryzykiem, analizy finansowej, bankowości inwestycyjnej, zarządzania zasobami ludzkimi, negocjacji handlowych i budowania relacji rynkowych. Posiada 26 letni staż pracy w sektorze finansowym, od ponad 11 lat zarządza wielofunkcyjnymi zespołami, odpowiadając m.in. za utrzymywanie długofalowych relacji z uczestnikami rynku, wspieranie rozwoju firm i partnerów współpracujących, realizację planów i współorganizację działań sprzedażowych w regionie operacyjnym, wyznaczanie celów indywidualnych i zespołowych, zapewnienie efektywnego procesu podejmowania decyzji kredytowych oraz jakości portfela usług poprzez terminowość realizacji oraz merytoryczne doradztwo. Z Bankiem Gospodarstwa Krajowego związana od 2018 roku.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/09/Tomasz-Krol.jpg)
Tomasz Król
Dyrektor Centrum Obsługi Przedsiębiorców w Katowicach, Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ponad 20 letnie doświadczenie w bankowości klientów instytucjonalnych w szczególności obszar inwestycji. Posiada szeroką wiedzę w zakresie analiz i kontrolingu biznesowego. Z sukcesami zarządza zespołami sprzedaży. Obecnie w Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. odpowiedzialny na funkcjonowanie Centrum Obsługi Przedsiębiorstw w Katowicach.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2021/11/Mariusz-Kekus.jpg)
Mariusz Kękuś
Wiceprezes Zarządu
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
Ukończył Akademię Ekonomiczną w Krakowie na kierunku Zarządzanie i Marketing, specjalizacja Rachunkowość. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie biznesowe. Od 2001 do 2015 roku prowadził własną działalność gospodarczą, firmę z branży spożywczej zatrudniającą kilkanaście osób. W latach 2000-2008 pracował jako główny księgowy w Przedsiębiorstwie Stebo INT Usługi Logistyczne Badań Klinicznych. Od 2007 roku zatrudniony jako specjalista, a od 2011 roku jako główny specjalista ds. analiz finansowych w Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., w której między innymi przez kilka lat pełnił funkcję wewnętrznego audytora systemu zarządzania jakością. Akredytowany konsultant Krajowego Systemu Usług nadzorowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Uczestniczył w realizacji wielu programów i projektów, a także był Członkiem Komitetu Inwestycyjnego. W latach 2016-2017 pełnił funkcję Członka Zarządu ds. Ekonomicznych w spółce Kopalnia Soli Wieliczka S.A.. W roku 2018 pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu Nowe Jaworzno Grupa Tauron Sp. z o.o. Od stycznia 2019 roku Wiceprezes Zarządu MARR SA.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/09/Patrycja-Zeszutek-1.jpg)
Patrycja Zeszutek
Zastępca Dyrektora Departamentu Programów Wsparcia Innowacji i Rozwoju, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Jest ekonomistką z wykształcenia. W administracji publicznej pracuje od 2001r. Od 2005 r. jej praca zawodowa związana jest z tematyką funduszy unijnych ukierunkowanych na wzrost innowacyjności i konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Uczestniczyła w przygotowaniu oraz wdrażaniu programów operacyjnych od akcesji Polski do UE. Obecnie pełni funkcję Zastępcy Dyrektora w Departamencie Programów Wsparcia Innowacji i Rozwoju w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, koordynując m.in udzielanie wsparcia z Programu Inteligentny Rozwój, tym na tworzenie i rozbudowę centów badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach. Jest współtwórcą instrumentu STEP – Sprawdzimy Twój Eksperymentalny Pomysł na Projekt.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/07/Aleksandra-Berg-Koza.jpg)
Aleksandra Berg-Koza
Zastępca Dyrektora, Departament Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach, PARP
Politolog, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach w PARP, ekspert rynku usług rozwojowych. Od dwudziestu lat uczestniczy w realizacji projektów z zakresu zarządzania kompetencjami w przedsiębiorstwach we współpracy z instytucjami otoczenia biznesu i edukacji, partnerami społecznymi i administracją rządową i samorządową. Zrealizowała szereg inicjatyw badawczych w obszarze usług rozwojowych. Od 7 lat zarządza projektem Bazy Usług Rozwojowych – największej w Polsce bazy oferującej usługi szkoleniowe i doradcze dla MŚP. Energię życiową czerpie z podróży i ze sportu. Do tej pory udało jej się postawić stopy na 6 kontynentach. Jest dyplomowanym trenerem fitness. Ulubione zajęcia to TRX.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/08/Aleksandra-Ihnatowicz.jpg)
Aleksandra Ihnatowicz
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Od lat wspiera innowatorów w pozyskiwania środków z UE na R&D. Ekspert obszaru EIC (European Innovation Council) oraz Klastra 4: Technologie Cyfrowe, Przemysł i Przestrzeń Kosmiczna w programie Horyzont Europa, wcześniej koordynator obszaru Future Emerging Technologies (FET) w programie Horyzont 2020, ekspert ICT (Technologie Informacyjno Komunikacyjne) i Space (Przestrzeń Kosmiczna). Specjalista ICT z ponad 16 letnim doświadczeniem w Europejskich Programach Badawczych (w tym praktyczne doświadczenia w realizacji i zarządzaniu projektami). Zdobyła wykształcenie wyższe na wydziale Informatyki (Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych), kontynuowała studia i pracę badawczą w Kanadzie i Anglii. Od początku 2010 roku jest ekspertem ICT Krajowego Punktu Kontaktowego w Polsce na początku w Siódmym Programie Ramowych (FP7) i Programie Ramowym na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (CIP-ICT PSP), obecnie w Horyzoncie Europa.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2021/11/Anna-Sowa-Jadczyk.jpg)
Anna Sowa-Jadczyk
Zastępca Dyrektora Departamentu Innowacji i Rozwoju Biznesu, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i Akademii im. Leona Koźmińskiego Bussines AI. Od 2008 jest zastępcą dyrektora Departamentu Innowacji i Rozwoju Biznesu MARR SA. Pełni funkcję przewodniczącej Komitetu Inwestycyjnego w MARR SA. Jest rzeczniczką patentową (Kancelaria Kondrat i Partnerzy) oraz posiada status ekspertki IPR Taiex Komisji Europejskiej. Od piętnastu lat wdraża i zarządza projektami unijnymi, także międzynarodowymi. Współtworzyła i rozwijała dwa fundusze SEED o łącznej wartości 28 mln PLN, sprawuje nadzór nad ich funkcjonowaniem. Jest specjalistką w zakresie prawa własności intelektualnej. Członkini Stowarzyszenia Sterling Angels. Juror i mentorka w konkursach startupowych. Doradza w zakresie prawnych aspektów działalności spółek kapitałowych, modelowaniu biznesowym, uczestniczy w przygotowywaniu i negocjowaniu umów inwestycyjnych, ocenia biznesplany dla innowacyjnych przedsięwzięć. Prywatnie mama Anieli i Heleny, interesuje się muzyką filmową, gra w squasha i szachy.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/08/Barbara-Grodowska.jpg)
Barbara Grodowska
Prezes Fundacji Inteligentna Małopolska
Prezes Fundacji Inteligentna Małopolska, w ramach działalności której odpowiedzialna jest m.in za rozwój FabLab Małopolska oraz Klastra EduTech. Ponadto, posiada ponad 18 letnie doświadczenie w zakresie realizacji projektów związanych ze wsparciem przedsiębiorców w pozyskiwaniu finansowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Pracując na stanowisku Dyrektor Departamentu Innowacji i Rozwoju Biznesu w Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. od kilkunastu lat zarządza projektami, w tym finansowanymi z funduszy unijnych oraz jeste członkiem Komitetu Inwestycyjnego działającego w ramach funduszu seed capital. Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz ukończyła studia podyplomowe na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie „Biznes. Al:Technologia, Prawo, Zastosowanie sztucznej inteligencji.”
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/09/Krzysztof-Polak.jpg)
Krzysztof Polak
Współzałożyciel Stowarzyszenia Sterling Angels
Przedsiębiorca, inwestor w branżach IT i nieruchomości. Prawnik, makler, współzałożyciel Stowarzyszenia Sterling Angels. Jako menadżer przez ponad 15 lat zarządzał firmami inwestycyjnymi. Uczestniczył w budowaniu Alior Banku od startupu do nacjonalizacji.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/09/Sonia-Bazan.jpg)
Sonia Bazan
Krakowski Park Technologiczny
Kierowniczka zespołu inkubatora technologicznego, który pracuje na co dzień z ponad 40 startupami operującymi w Inkubatorze Technologicznym KPT oraz prowadzi działania wspierające młodych przedsiębiorców technologicznych w regionie. Od 2019 pełni rolę koordynatorki współpracy KPT z europejską organizacją EIT Digital organizując 8-tygodniowy, intensywny program preakceleracyjny EIT Digital Venture Program dla startupów na wczesnym etapie rozwoju oraz pomagając dojrzałym startupom w budowie strategii ekspansji zagranicznej. Pełniła rolę mentora startupów w wielu międzynarodowych projektach. Przez 3 lata prowadziła własny startup technologiczny, dzięki czemu ma świadomość potrzeb młodych przedsiębiorców.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2021/11/Jadwiga-Widziszewska.jpg)
Jadwiga Widziszewska
CTT Politechniki Krakowskiej
Absolwentka Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego i Ecole Polytechnique we Francji oraz studiów typu MBA na Uniwersytecie Lyon 3. Posiada doświadczenie w sektorze chemicznym – zarządzanie produkcją i pozyskiwanie grantów na prace B+R oraz rozwój jednostek. W latach 2006-2014 dyrektor Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska (CTT PK). Od 2009 roku kierownik międzynarodowego projektu Komisji Europejskiej – Enterprise Europe Network przy CTTPK dotyczącego wspierania MŚP w zakresie innowacji, rozwoju działalności technologicznej i międzynarodowej. Ekspert: MCP, PARP, NCBR i KE w H2020 dla MŚP, akredytowany przez Business Mentor Madryt.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/07/Anna-Kosirowska.jpg)
Anna Kosiorowska
Klaster LIFE SCIENCE Kraków
Absolwentka UEK w Krakowie oraz 4 kierunków studiów podyplomowych, w swojej pracy w sektorze publicznym i prywatnym pełniła rolę menadżera inwestycyjnego (seed capital) oraz dyrektora operacyjnego w obszarach związanych z funduszami unijnymi. Weryfikowała pomysły biznesowe start-up’ów w obszarze Przemysłu 4.0 oraz uczestniczyła w procesie inwestycyjnym w funduszu zalążkowym. Posiada doświadczenie w zarządzaniu projektami jako certyfikowany Scrum Master (PSM I), przeprowadzaniu ocen i audytów projektów zewnętrznych współfinansowanych ze środków publicznych, a także audytów wewnętrznych systemów zarządzania jakością (ISO 9001 i ISO 13485 – wyroby medyczne). Od 2006 roku jest ekspertem Komisji Europejskiej w zakresie oceny wniosków o dofinansowanie w obszarze przedsiębiorczości, edukacji i innowacji; w latach 2005-2021 była również ekspertem administracji państwowej i samorządowej w zakresie oceny projektów grantowych przedsiębiorstw, samorządów i organizacji pozarządowych (przede wszystkim tematyka lifescience/IT). Była ekspertem lub PM w wielu projektach krajowych i międzynarodowych, a także nauczycielem akademickim (mikro- i makroekonomia).
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/09/Iwona-Harnik-1.jpg)
Iwona Harnik
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
Zajmuje się innowacjami, przedsiębiorczością, nowoczesną edukacją. Dzięki swojej pasji i 25-letniemu doświadczeniu w branży nowych technologii od lat wspiera przedsiębiorców we wdrażaniu innowacji i tworzeniu nowoczesnego środowiska pracy. Już w 2001 roku angażowała się w rozwój platform e-learningowych. Pomysłodawczyni wielu projektów, szczególnie w obszarze e-przedsiębiorczości i pracy zdalnej (autorskie szkolenia dla instytucji rynku pracy, interaktywne narzędzia diagnostyczne dot. kompetencji, centra coworkingowe). Autorka książki „E-przedsiębiorczość telepraca i usługi zdalne” (Kraków 2008). Twórczyni koncepcji sieci, platform i narzędzi ICT służących współpracy i transferowi wiedzy N+B/B2B. Koordynatorka projektów edukacyjnych, społecznych i sportowych. Członkini zarządu klubu sportowego Glosator i zarządu Zespołu Szkół Społecznego Towarzystwa Oświatowego. Jako absolwentka studiów podyplomowych (Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego) od 2016 roku ekspertka w zakresie RODO oraz informacji niejawnych w administracji i biznesie. Obecnie swoją wiedzę wykorzystuje w rozwoju Klastra eduTech.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/08/Miroslaw-Skibski.jpg)
Mirosław Skibski
Prezes Stowarzyszenia Śląsko-Małopolska Dolina Wodorowa z siedzibą w Katowicach oraz Dyrektor Oddziału Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. w Katowicach
Absolwent wielu kierunków studiów podyplomowych m.in. warszawskiej SGH w zakresie europejskich standardów rachunkowości i finansów, WSH w Sosnowcu w zakresie administracji publicznej czy CH w Warszawie w zakresie zarządzania technologiami wodorowymi. Współuczestniczył w opracowaniu systemów wsparcia pracowników odchodzących z przemysłu wydobywczego i stoczniowego. Z branżą węglową związany prawie 30 lat. Prywatnie zainteresowany kulturą i tradycją regionu, podejmujący wiele działań dążących do zachowania jej dla przyszłych pokoleń, zwłaszcza w obszarze górnictwa.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/08/Paulina-Dzierzba.jpg)
Paulina Dzierzba
ORLEN Południe S.A.
Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach na kierunku Technologia Chemiczna Organiczna. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Projektami, posiadająca aktualny certyfikat IPMA-D oraz PRINCE2® Foundation. Na co dzień pracuje w ORLEN Południe w dziale Technologii i Rozwoju, gdzie łączy obie te dziedziny przy prowadzeniu i realizacji projektów rozwojowych. Jednym ze zrealizowanych z sukcesem projektów było wdrożenie innowacyjnego w skali kraju wodoru jakości paliwowej. Projekt ten obejmował zarówno wyprodukowanie wodoru na nowej instalacji, jak i rozwój infrastruktury umożliwiającej jego tankowanie do docelowych pojazdów.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/08/Piotr-Apollo.jpg)
Piotr Apollo
Prezes Tauron-Nowe Technologie
Menedżer, audytor i ekonomista. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu firmami w obszarze strategicznych inwestycji infrastrukturalnych, energetycznych, finansów, handlu oraz logistyki. Odpowiedzialny za koordynację dużych projektów marketingowych, biznesowych oraz organizację imprez sportowych o charakterze międzynarodowym. Od 2016 roku związany grupą TAURON Polska Energia. Obecnie piastuje stanowisko prezesa zarządu TAURON Nowe Technologie.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/07/Andrzej-Czulak.jpg)
Andrzej Czulak
Prezes Klastra Technologii Kompozytowych
Doktor, obecnie Lider Polskiego Klastra Technologii Kompozytowych, posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży technologii kompozytowych. Jako pracownik naukowy na Technische Universität Dresden, Institute fur Leichtbau und Kunststofftechnik oraz jako dyrektor zarządzający w polskich i niemieckich firmach z branży materiałów kompozytowych koncentrował się na projektowaniu technologii wytwarzania konstrukcji do transportu i magazynowania wodoru. Założyciel (2016 rok) i prezes w Polskiego Klastra Technologii Kompozytowych, zrzeszającego 100 firm i instytucji, który w 2021 roku otrzymał status Krajowego Klastra Kluczowego. Członek Komitetu Polskiej Akademii Nauk o Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz Małopolskiej Rady Innowacji.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/08/Justyna-Orlowska.jpg)
Justyna Orłowska
Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech – Szef Centrum GovTech
Ekonometryk, finansista, ekspert od zarządzania funduszami. Doświadczenie zdobywała w cenionych na całym świecie spółkach konsultingowych, takich jak Capital One Advisers, Ipopema Securities, Enterprise Investors czy EY, gdzie realizowała szereg projektów związanych z analityką w obszarze bankowości inwestycyjnej. W październiku 2016 roku dołączyła do zespołu doradców Ministra Rozwoju, gdzie była odpowiedzialna za zarządzanie innowacyjnymi projektami cyfrowymi. Pełniła także funkcję doradcy premiera ds. innowacji i finansów. W kwietniu 2018 została mianowana dyrektorem pionierskiego programu GovTech Polska, którego zadaniem jest wdrażanie innowacji i nowych technologii w sektorze publicznym. W marcu 2020 roku powołana na Pełnomocnika Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech, a w grudniu 2020 powierzono jej rolę Szefa Centrum GovTech odpowiedzialnego za najważniejsze projekty cyfryzacyjne w Polsce.
Wyróżniona Nagrodą “Cyfrowy Orzeł” Związku Cyfrowa Polska, Nagrodą “Orzeł Innowacji” przyznawanej przez “Rzeczpospolitą” i znalazła się w rankingu 30 przed 30” Forbes 2020r.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/08/Bartosz-Stawiarz.jpg)
Bartosz Stawiarz
Dyrektor Biura ds. współpracy z regionami, Narodowa Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności
Biuro zajmuje się tworzeniem w całej Polsce Erasmus+ InnHUB’ów – centrów innowacji programu Erasmus+, które mają promować korzystania ze środków programu Erasmus+ dla realizacji innowacyjnych projektów między sektorem edukacji a innymi sektorami gospodarki oraz instytucjami samorządowymi.Na realizację projektów edukacyjnych, w nowej edycji programu Erasmus+ (2021–2027), przeznaczono kwotę rzędu 26 mld euro, powiększoną o około 2,2 mld euro z instrumentów zewnętrznych UE, co łącznie stanowi kwotę prawie o 80% większą w porównaniu z poprzednią edycją programu Erasmus+ (2014–2020). Konkursy wniosków 2021 r. przeprowadzone przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ i Europejski Korpus Solidarności skutkowały zawarciem umów o dotację na łączną kwotę ponad 180 mln euro, co przyczyni się do większego umiędzynarodowienia polskich organizacji i instytucji poprzez realizację współpracy międzynarodowej w obszarze międzynarodowych projektów edukacyjnych.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2020/11/Feliks-Kobierski.jpg)
Feliks Kobierski
Bank Gospodarstwa Krajowego, Departament Ekspansji Zagranicznej i Finansowania Handlu
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, ukończył również studia podyplomowe Handlu ze Wschodem w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pierwsze doświadczenia w handlu zagranicznym i krajowym zdobywał pracując w firmie handlowej z branży instalacyjnej. Od 2001 roku jest związany z sektorem bankowym. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Kredyt Banku, BNP Paribas oraz BGŻ BNP Paribas. Z Bankiem Gospodarstwa Krajowego związany od 2018 roku. Obecnie zajmuje się transakcjami finansowania handlu.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/09/Karol-Jucha.jpg)
Karol Jucha
VSS Sp. z o.o., Polska Grupa Producentów Obuwia
Menadżer, i skuteczny doradca w zakresie wdrażania rozwiązań usprawniających działalność przedsiębiorstw. Znawca branży obuwniczej, przeprowadził kilka tysięcy godzin szkoleń i doradztwa z zakresu produkcji, reorganizacji działów, wdrażania technologii informatycznych w firmach obuwniczych. Członek zespołu B+R prowadzącego badania nad wirtualnymi przymierzalniami i dopasowywaniem rozmiaru obuwia poprzez skan stopy smartfonem. Założyciel VSS Sp. z o.o., aktualnie intensywnie zaangażowany w rozwijanie działalności Spółki w obszarze pozyskiwania dotacji dla firm – między innymi ze środków pochodzących z POIR, Funduszy Norweskich czy PROW oraz programów w perspektywie 2021-2027. Jako CEO kierujący zespołem ekspertów z dziedzin funduszy unijnych rozwija swoją firmę w taki sposób, aby jednocześnie wspierać lokalną przedsiębiorczość na obszarze zachodniej Małopolski
Absolwent włoskiej szkoły projektowania i konstrukcji obuwia Arsutoria z 6-letnim doświadczeniem na stanowiskach konstruktorskich w takich firmach jak Gino Rossi S.A., prywatnie pasjonat rajdów terenowych i innowacyjnych rozwiązań dla biznesu.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/09/Monika-Jaworska.jpg)
Monika Jaworska
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Ukończyła studia na kierunku Stosunki Międzynarodowe ze specjalizacją Zjednoczona Europa na Uniwersytecie Warszawskim. Główna Specjalistka Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w Departamencie Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach. Operator projektów Bazy Usług Rozwojowych. Wieloletnia Koordynatorka projektów finansowanych z Funduszy Europejskich oraz z Regionalnych Programów Operacyjnych po stronie Beneficjenta. W latach 2017-2020 członek Komitetu Norawy Grants, RPO województwa zachodniopomorskiego i RPO województwa świętokrzyskiego. W latach 2017-2018 prelegentka na konferencjach Komisji Europejskiej w ramach CEEP w Brukseli.
![](https://www.marr.pl/wp-content/uploads/2022/09/Lukasz-Blacha.jpg)